Sunak, nou primer ministre britànic: "Ens enfrontem a un profund repte econòmic"
L'exministre britànic d'Economia es queda a soles en les primàries del Partit Conservador amb la retirada de Penny Mordaunt
El pròxim primer ministre britànic, Rishi Sunak, ha donat aquest dilluns a la vesprada el seu primer discurs com a líder del Partit Conservador. Sunak ha assegurat que "no hi ha dubte que el Regne Unit és un gran país, però ens enfrontem a un profund repte econòmic", raó per la qual ha fet una crida a "l'estabilitat i la unitat". A més, el polític s'ha compromés a "reunir el nostre partit i el nostre país", com l'única manera de superar els reptes als quals s'enfronten com a nació.
L'exministre britànic d'Economia Rishi Sunak era el clar favorit per a convertir-se en el pròxim cap del govern del Regne Unit. Aquest migdia ja disposava del suport de més de la meitat del grup parlamentari del Partit Conservador, molt per damunt dels necessaris per a accedir a les primàries de la seua formació. Finalment, la retirada de la líder conservadora Penny Mordaunt, li ha aplanat el camí per a l'accés al poder.
Sunak fa història
Sunak arriba fent història: és el primer líder del Partit Conservador britànic i cap del govern membre d'una minoria ètnica, de raça no blanca, el primer hindú; el més jove des del segle XVIII amb 42 anys, i en aquests moments el diputat més ric del Parlament. A l'espera que assumisca el càrrec de primer ministre, que rebrà de Truss, Sunak culmina amb la seua elecció una carrera meteòrica que va començar l'any 2015, quan va guanyar el seu escó en la Cambra dels Comuns.
A més, aconsegueix les claus del número 10 de Downing Street en ple festival de Divali —la festa més important de l'Índia i, per tant, un moment especial per a ell—, després d'haver quedat segon en els anteriors comicis interns per a succeir Boris Johnson, que va guanyar Truss el passat 6 de setembre.
Durant la seua etapa al capdavant de l'erari públic, Sunak va ser lloat pel seu pla de protecció de l'ocupació durant la pandèmia, però li van criticar les ajudes insuficients als ciutadans davant la inflació rampant i una pujada impositiva que després va revertir parcialment per pressions dels seus col·legues. Ara es troba amb un Partit Conservador amargament dividit, una economia a la vora de la recessió i un Regne Unit amb la reputació danyada per la seua recent convulsió política i econòmica. La seua proposta ara com a cap de l'executiu és elevar els impostos fins a controlar la inflació i fer créixer l'economia amb mesures encara per precisar, en un retorn al conservadorisme fiscal absent en el pla de la seua predecessora.
Més llegit
-
Les directives dels centres públics valencians dimitiran en bloc si Educació no concreta l’oferta
-
Un nou robatori de cable entre la Pobla Llarga i Alzira causa retards en la línia C2
-
Renfe incrementa de cinc a sis per dia els trens de l'Euromed Barcelona-València
-
Llibertat VCF convoca una nova manifestació per al partit contra el FC Barcelona
-
Setmana de final a quatre
-
Igualtat confirma que l’assassinat d’una dona a Dolores és un cas de violència de gènere
Més vist
Més escoltat
-
18.05.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Joan Abril i Vicent Zaragosí impulsen ‘Murmur’, la nova aposta gastronòmica a Altea
-
20.05.2026 | Les notícies del migdia
-
20.05.2026 | 90 minuts
-
19.05.2026 | Amunt i avall | Tercera Part
-
20.05.2026 | Les notícies del matí
-
19.05.2026 | VLC Negra: vida i cançons de Robe Iniesta i Joaquín Sabina