Suècia elimina totes les restriccions per la pandèmia
Els viatgers procedents de la Unió Europea podran entrar lliurement a Suècia sense haver de presentar un test de coronavirus
Suècia elimina des d'aquest dimecres totes les restriccions vigents per la pandèmia de coronavirus a causa de l'alt percentatge de població vacunada i de la menor perillositat de la variant òmicron. El 83,8% dels suecs majors de 12 anys han rebut la pauta completa i el 53,1% dels majors d'edat, la dosi de reforç.
Els viatgers procedents de la Unió Europea (UE) i de l'Espai Econòmic Europeu (EEE) podran entrar lliurement a Suècia sense haver de presentar un test de coronavirus.
Suècia s'uneix així a Dinamarca, primer país de la Unió Europea (UE) a alçar totes les restriccions el passat dia 1 de febrer. Altres països pràcticament sense restriccions són Noruega i Finlàndia.
La restauració podrà continuar oberta després de les 23:00 hores i desapareixeran tots els límits d'aforament en actes públics, així com la recomanació de treballar des de casa, de reduir els contactes en interiors i d'usar en transport públic la mascareta, que a Suècia mai ha sigut obligatòria.
Es mantenen, no obstant això, alguns consells com quedar-se a casa si es tenen símptomes, quarantena de cinc dies per a personal sanitari contagiat i evitar les aglomeracions per als no vacunats.
L'índex de mortalitat suec per covid és de 157,31 per cada 100.000 habitants, més del doble que Dinamarca i cinc vegades més que Finlàndia, però per davall de la majoria dels països europeus.
Més llegit
-
Un turista desocupat s’emportà a Múrcia el quadre de Sorolla perdut a Sevilla després de trobar-lo al carrer
-
Paco Roig es manté en la llista de grans morosos amb Hisenda, amb un deute de 7,8 milions d'euros
-
Una veïna de Silla patix seqüeles irreversibles per una caiguda després d'una baralla veïnal i la família demana ajuda
-
La Comunitat Valenciana comença l'estiu amb 12.300 treballadors més i amb rècord d'afiliacions per damunt dels 2,3 milions
-
Jornada de 35 hores, dos hores menys de dedicació i desconnexió digital: així és el decret que proposa Educació
-
Reconstruïxen el crim del menor de tretze anys assassinat a Sueca amb la presència de l'autor confés
Més vist
Més escoltat
-
01.07.2026 | 90 minuts
-
30.06.2026 | L'hora de la cultura | Belén Mayordomo i "Teló de fons", amb Juanjo Prats
-
30.06.2026 | Esports À Punt
-
01.07.2026 | L'hora de la cultura | “El fantabuloso mundo de Tim Burton” i "El Cerverator"
-
01.07.2026 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part
-
01.07.2026 | ContrÀpunt