El socialdemòcrata Milanovic guanya les eleccions presidencials a Croàcia
L’exprimer ministre s’ha imposat a l’actual presidenta, la conservadora Kolinda Gravar-Kitarovic
El socialdemòcrata Zoran Milanovic ha guanyat les eleccions presidencials a Croàcia amb un 53% dels vots, pel 47% obtingut per l’actual presidenta, la conservadora Kolinda Gravar-Kitarovic.
Milanovic, primer ministre del país entre 2011 i 2016, jurista i diplomàtic de 53 anys, era el candidat del partit socialdemòcrata SDP i de dotze formacions menors més, mentre que Gravar-Kitarovic tenia el suport de la Unió Democràtica Croata (HDZ).
Quan va estar al capdavant de l’executiu, Milanovic va aconseguir més drets per a la comunitat homosexual, va adoptar mesures per a ajudar la difícil situació dels ciutadans endeutats en francs suïssos i va intentar millorar la posició de la minoria sèrbia.
Més llegit
-
L'estiu més càlid en almenys un segle i mig donarà pas a una tardor previsiblement també amb temperatures per damunt del normal
-
Cremen el cotxe d'un dels detinguts pel tiroteig a Alzira en què va morir un home
-
La Diputació de València anuncia el tancament del Teatre Principal per danys estructurals
-
Miquel Baquero (La Fe) sobre els nous medicaments per a frenar l'Alzheimer. "La majoria de professionals esperàvem que també es finançaren"
-
Cremen dos cases vinculades als germans detinguts pel tiroteig mortal a Alzira
-
El Poder Judicial arxiva per unanimitat les queixes de Pradas i Argüeso contra la magistrada que investiga la dana
Més vist
Més escoltat
-
21.09.2026 | Veritats provisionals amb Juli Peretó
-
21.09.2026 | 90 minuts
-
Capítol 5: Del clic a la botiga; com està canviant la manera de comprar
-
21.09.2026 | «Ahlam»: el teatre posa veu als somnis de les dones refugiades palestines
-
18.09.2026 | Tastem CV | Les coques de la Safor
-
22.09.2026 | El partit de la una