El socialdemòcrata Milanovic guanya les eleccions presidencials a Croàcia
L’exprimer ministre s’ha imposat a l’actual presidenta, la conservadora Kolinda Gravar-Kitarovic
El socialdemòcrata Zoran Milanovic ha guanyat les eleccions presidencials a Croàcia amb un 53% dels vots, pel 47% obtingut per l’actual presidenta, la conservadora Kolinda Gravar-Kitarovic.
Milanovic, primer ministre del país entre 2011 i 2016, jurista i diplomàtic de 53 anys, era el candidat del partit socialdemòcrata SDP i de dotze formacions menors més, mentre que Gravar-Kitarovic tenia el suport de la Unió Democràtica Croata (HDZ).
Quan va estar al capdavant de l’executiu, Milanovic va aconseguir més drets per a la comunitat homosexual, va adoptar mesures per a ajudar la difícil situació dels ciutadans endeutats en francs suïssos i va intentar millorar la posició de la minoria sèrbia.
Més llegit
-
L'N-332, tallada en els dos sentits a Gandia, pel xoc d'una grua contra un pont, que haurà de ser demolit
-
À Punt oferix a la jutgessa els bruts de càmera de la dana i els entregarà quan els requerisquen
-
Dijous assolellat amb temperatures inusualment altes a l'interior
-
Quatre dies més de calor
-
Pedro Sánchez anuncia una llei per a baixar ràtios i hores lectives del professorat
-
Aena anuncia 1.154 milions per a ampliar l’edifici de la terminal i una nova via de rodament a l'aeroport d'Alacant-Elx