Ni Síria ni Hezbollah estan darrere de l'atemptat mortal contra Rafiq Hariri
Segons el tribunal que ha investigat durant 11 anys el magnicidi del primer ministre del Líban, no hi ha proves de la seua participació.
Com a empresari i com a polític, del primer ministre del Líban Rafiq Hariri va ser un dels principals promotors de la reconstrucció de Beirut després de la guerra civil. Musulmà sunnita, estava en contra de la presència militar de Síria al Líban. El van assassinar, a ell i a 21 persones més, al febrer del 2005 al centre de Beirut, amb un camió bomba.
Quinze anys després, la sentència del tribunal internacional que ha investigat durant 11 anys el magnicidi, llegida als Països Baixos, assenyala que tant Síria com la direcció de l'organització islamista Hezbollah podien tindre motius per a desitjar la desaparició del primer ministre libanés, però no han aconseguit cap evidència que demostre si hi participaren activament.
El veredicte considera que els autors són quatre militants de segona fila de Hezbollah, una formació de l'islam xiïta que era membre de l'últim govern libanés, encara que és considerada terrorista per la major part de països occidentals i àrabs sunnites.
A partir d'ara s'obri una altra vegada al Líban la incògnita sobre on arribaran les reaccions de les diverses faccions. El país, a més, suporta aquests dies les pitjors xifres de contagis des que començà la pandèmia, a causa del trastorn de la vida quotidiana dels habitants de Beirut per l'explosió que fa dues semanes destrossà la ciutat.
Més llegit
-
Un corredor de Puçol ferit per una cornada i un de Moixent amb traumatisme en el sèptim 'encierro' dels Sanfermines
-
La dana deixa granís de cinc centímetres, arbres tombats i vidres de cotxes trencats a la Plana Baixa
-
La jove ferida per fulguració a la Marina de València rep l’alta hospitalària
-
La dana afecta el nord de les províncies de València i de Castelló
-
Èxit rotund del Pirata Beach Fest de Gandia amb més de 30.000 assistents diaris
-
Atenen una dona amb parada cardíaca després de rebre l'impacte d'un llamp a la Marina