El Senat italià permet jutjar Salvini per bloquejar l’Open Arms
El Tribunal de Ministres de Palerm demana enjudiciar-lo per segrest de persones.
El Senat italià ha votat a favor de permetre un juí contra el líder ultradretà Matteo Salvini per bloquejar durant l’agost de 2019 el desembarcament de la nau de l’ONG espanyola Open Arms, quan era ministre de l’Interior.
La cambra alta ha permés el seu procés amb els vots a favor de l’antisistema Moviment Cinc Estreles (M5S), els progressistes Partit Demòcrata (PD), Lliures i Iguals (Leu) i Itàlia Visca (IV), aquest últim decisiu.
L’agost de 2019, el llavors ministre va bloquejar durant 20 dies la nau de l’Open Arms amb 150 persones migrants a bord, salvats en la mar per la seua fèrria política de ports tancats. Ara, el Tribunal de Ministres de Palerm demana enjudiciar-lo per segrest de persones.
Per la seua banda, l’ONG ha celebrat la decisió i ha dit que el vot assumeix un valor universal perquè s’ha rebutjat “una visió del món i de la política” que ha preferit “l’omissió del socors i el rebuig per poder al rescat”.
Més llegit
- 
                        
                                                        Martínez Mus estrena la vicepresidència segona, que deixa Gan Pampols, demanant una reunió a la comissionada per a la reconstrucció
 - 
                        
                                                        Convocades les oposicions per a cobrir 1.959 places de mestres, que per primera vegada s'iniciaran al setembre
 - 
                        
                                                        Un accident a la pista de Silla i un altre a l’A-7 col·lapsen les variants de València
 - 
                        
                                                        PP i Vox inicien els contactes per a buscar relleu en la presidència de la Generalitat
 - 
                        
                                                        L'ocupació remunta i marca nou rècord a l'octubre a pesar del repunt lleu de l'atur, amb 742 parats més
 - 
                        
                                                        Carlos Mazón presenta la dimissió com a president de la Generalitat: "Ja no puc més"
 
Més vist
Més escoltat
- 
                        
                                                        02.11.2025 | El que ningú els conta del futbol
 - 
                        
                                                        03.11.2025 | 90 minuts
 - 
                        
                                                        03.11.2025 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Manu Yarza, una de les figures més destacades de la nova generació gastronòmica
 - 
                        
                                                        03.11.2025 | ContrÀpunt
 - 
                        
                                                        03.11.2025 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
 - 
                        
                                                        03.11.2025 | Les notícies del migdia