Seixanta metges alerten que Assange podria morir a la presó si no rep atenció mèdica
El fundador de Wikileaks està detingut a l’espera que comence el juí d’extradició als Estats Units.
Seixanta metges de diversos països han escrit una carta oberta dirigida a la ministra britànica d'Interior, Priti Patel, en què alerten que el fundador del portal Wikileaks, Julian Assange, podria morir a la presó si no rep atenció mèdica urgent.
Assange està detingut a la presó d'alta seguretat de Belmarsh (Londres), a l'espera que comence a febrer el seu juí d'extradició als Estats Units, on està acusat de filtrar milers de documents confidencials.
En l’escrit, els metges expressen una "gran preocupació" per la salut d’Assange, de 48 anys, i demanen que el periodista siga portat a un hospital universitari perquè siga avaluat i reba l'atenció d'especialistes.
La setmana passada, la Fiscalia sueca va decidir tancar la investigació preliminar per violació contra el periodista. La fiscal superior sueca, Eva-Marie Persson, va justificar el tancament de la perquisició per l'afebliment de les proves i la falta d'arguments per a l'acusació.
Més llegit
-
El PP dona suport a Mompó com a candidat a les eleccions autonòmiques en cas que Mazón no s'hi presente
-
Detenen per homicidi imprudent greu la conductora del cotxe accidentat prop del port de Gandia
-
Gerard i Moleiro anul·len el Rayo (4-0)
-
Mireia Sanmartín, primera dona a formar part del mil·lenari Tribunal de les Aigües de València
-
Pradas defén ara que va mantindre informat Mazón sobre l’enviament del missatge massiu de l’ES-Alert
-
La jutgessa de la dana demana a Maribel Vilaplana el tiquet de l'aparcament a què va acompanyar-la Mazón