Sarkozy, sota custòdia policial pel finançament il·legal de la seua campanya electoral
La Justícia francesa investiga Sarkozy per conéixer la procedencia dels fons de la campanya que el va dur a l´Elisi.
L´expresident francés Nicolas Sarkozy declara per la investigació judicial oberta per un possible finançament il·legal de la seua campanya electoral del 2007. Sarkozy, que estava convocat per la Policia de Nanterre, als afores de París, perquè explicara la procedència dels fons destinats a la campanya, ha quedat sota custòdia policial. Aquesta situació es podria prolongar durant 48 hores, abans de ser presentat davant el jutge.
El procediment judicial es va iniciar davant la publicació d´un document libi en què s´assegurava que l´exmandatari francés havia rebut diners de Moammar al-Gaddafi, dictador libi derrocat el 2011. Al novembre del 2016, l´empresari Ziad Takieddine afirmà que, entre el final del 2006 i el començament del 2007, va entregar cinc milions d´euros a Nicolas Sarkozy, en aquell moment ministre de l´Interior. A més, en l´agenda del que fóra ministre del Petroli de Gaddafi, Xukri Ganem, hi ha anotacions de pagaments a Sarkozy.
Un dels jutges que dirigeix aquesta investigació, Serge Tournaire, va inculpar Sarkozy en un altre sumari pels fons de la campanya del 2012, en què no va ser elegit. El fet que l´expresident francés declare sota custòdia policial pot significar que el magistrats consideren que tenen prou proves per a inculpar-lo, sobretot perquè antics responsables del règim de Gaddafi han aportat elements que confirmen les sospites.
Més llegit
-
L'N-332, tallada en els dos sentits a Gandia, pel xoc d'una grua contra un pont, que haurà de ser demolit
-
À Punt oferix a la jutgessa els bruts de càmera de la dana i els entregarà quan els requerisquen
-
Pedro Sánchez anuncia una llei per a baixar ràtios i hores lectives del professorat
-
Quatre dies més de calor
-
L’empresariat valencià denuncia la polarització política en la Nit de l'Economia Valenciana
-
La Cambra de València alerta que calen 133.000 vivendes noves fins al 2030 a la província