Putin declara la llei marcial en les quatre regions ucraïneses annexionades
El president rus ha emés també un decret restringint el moviment de huit regions russes pròximes a Ucraïna, i Crimea i Sebastòpol, que Rússia va arrabassar a Ucraïna el 2014
El president rus, Vladímir Putin, ha decretat aquest dimecres la llei marcial en les quatre regions ucraïneses annexionades: Donetsk, Lugansk, Kherson i Zaporíjia. Ho ha anunciat al començament de la reunió del Consell de Seguretat de Rússia.
"Les lleis constitucionals sobre l'entrada dels quatre territoris en el si de la Federació Russa ja han entrat en vigor. El règim de Kíiv, com és ben sabut, es nega a reconéixer la voluntat i l'elecció de la gent", ha dit Putin en una intervenció televisada.
Segons el decret, la llei marcial entrarà en vigor aquest dijous en les quatre regions annexionades el passat 30 de setembre.
Putin ha acusat Kíiv de rebutjar qualsevol proposta de negociació. "Segueixen els trets i mor gent innocent", ha assenyalat. El president acusat les autoritats ucraïneses, a les quals qualifica de "còmplices de Hitler", de recórrer a "mètodes terroristes" per a aterrir la població dels territoris ocupats per Moscou a l'est i sud d'Ucraïna.
Per a reforçar la seguretat dels territoris annexionats, Putin ha decretat també la creació d'unitats de defensa territorial.
Decret restringint el moviment
D'altra banda, Putin ha emés un decret el dimecres restringint el moviment dins i fora de huit regions contigües a Ucraïna.
Les mesures s'apliquen a les regions del sud de Krasnodar, Bélgorod, Briansk, Voronej, Kursk i Rostov, totes pròximes a Ucraïna, i els territoris de Crimea i Sebastòpol, que Rússia va arrabassar a Ucraïna el 2014.
Més llegit
-
La Guàrdia Revolucionària de l'Iran remarca que l'estret d'Ormuz està tancat i diu que incendiarà qualsevol vaixell que intente passar-hi
-
L'Ibex-35 perd un 4,55% i el preu del gas natural es dispara un 24% per les tensions al Pròxim Orient
-
La patronal demana al PP i el PSPV que "posen la valenciania per damunt de les sigles" i negocien la proposta de finançament
-
El Consell i els empresaris alerten de l’impacte del conflicte amb l’Iran en el sector ceràmic
-
Tres avions cisterna estatunidencs abandonen la base de Rota i el govern nega que els EUA usen les seues bases a Espanya per a atacar l'Iran
-
Els últims afusellaments del franquisme i un homenatge a Ronsard: així són els versos inèdits d’Estellés