Polònia i Hongria podrien perdre els fons europeus si no respecten l’estat de dret
Així ho diu una sentència del Tribunal Europeu de Justícia, que és inapel·lable
Sentència històrica del Tribunal Europeu de Justícia, que ha donat llum verda a Brussel·les per a tallar els fons a Polònia i Hongria si no respecten l'estat de dret. El tribunal valida així l'estratègia de la Unió Europea per a frenar la deriva antidemocràtica en alguns països del continent.
La sentència permetria a Brussel·les congelar fons d'ajuda per al període 2021-2027 i això per a Polònia suposaria pèrdues de 75.000 milions d'euros i, per a Hongria, de 22.500.
Els governs ultraconservadors d'aquests països han aprovat legislacions que limiten la independència judicial i dels mitjans de comunicació i que retallen els drets de la dona, dels migrants i del col·lectiu LGTBI. Les vulneracions de l'estat de dret han enfrontat diversos països -especialment Hongria i Polònia- amb les institucions comunitàries que van decidir que els estats que no respecten els valors democràtics no tindrien accés a les ajudes.
Ambdós països havien plantejat recursos contra aquesta norma, però hui el tribunal de Luxemburg els ha desestimat en una sentència que és ja inapel·lable. Polònia l'ha qualificat de xantatge i Hongria d'abús de poder, per no respectar les competències de cada país en el seu territori.
La presidenta del Parlament Europeu, Roberta Metsola, ha demanat a la comissió que aplique de seguida el mecanisme de condicionalitat, és a dir, congelar els fons europeus a Polònia i Hongria.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil vigila la recol·lecció del raïm de taula del Vinalopó per a evitar els robatoris
-
Alerta pel fort episodi de pluges: Emergències demana retirar cotxes de zones inundables i no travessar barrancs
-
L'Aemet activa avisos per pluges i tempestes de vesprada amb possibilitat de granís i vent fort
-
Condemnen Sanitat a pagar 100.000 a una jove d’Ibi que va acabar en coma per una greu reacció al·lèrgica
-
Un veí de Rocafort, segrestat per un suposat grup terrorista a Burkina Faso
-
La Policia busca un home de 23 anys acusat de matar al padrastre al barri de Sant Isidre de València