La policia se subleva contra Evo Morales
Es tracta de la pitjor crisi en els més de tretze anys que el president porta en el poder.
Unitats policials de diversos regiments de Cochabamba, Beni i Santa Cruz s'han amotinat aquest divendres contra el president de Bolívia, Evo Morales.
Aquesta revolta ha desencadenat la pitjor crisi en els més de tretze anys d'Evo Morals en el poder, i deixa el mandatari cada vegada més acorralat davant dels intents perquè renuncie.
La policia boliviana ha passat d'estar qüestionada per no actuar davant de la convulsió que travessa el país després de les eleccions del 20 d'octubre, a posar-se al costat del poble, com li pregava bona part de la societat.
Milers de bolivians i bolivianes s'han concentrat davant de comissaries policials i casernes militars. Al crit de "policia, amic, el poble està amb tu", s'han posat al costat dels amotinats i han convidat, sense èxit, els militars a unir-s'hi.
Aquesta ha sigut la primera nit en tres dies sense xocs entre manifestants i policies al voltant de la seu de l'executiu.
Morales ho qualifica de colp d'estat
Morales ha cridat els bolivians a defendre la democràcia davant el que ha qualificat com un intent de colp d'estat contra l'orde constitucional.
“Germanes i germans, la nostra democràcia està en risc pel colp d'estat que han posat en marxa grups violents que atempten contra l'orde constitucional”, ha escrit en Twitter.
Evo Morales ha denunciat davant de la comunitat internacional el que considera un “atemptat contra l'estat de dret”. A més, ha assegurat que “la unitat del poble serà la garantia per al benestar de la pàtria i la pau social”.
Més llegit
-
Una gestant subrogada de Mèxic, obligada a pagar 150 euros de pensió alimentària pel fill que viu amb son pare a Alacant
-
Una tempesta torrencial a Pego descarrega més de 100 litres esta matinada
-
Condemnen Sanitat a pagar 100.000 a una jove d’Ibi que va acabar en coma per una greu reacció al·lèrgica
-
La Generalitat activa la preemergència hidrològica per risc d'inundacions al baix Túria i el baix Xúquer
-
L'anomenat "piròman del Saler" reconeix que estava a la zona en l'últim incendi, però nega ser l'autor del foc
-
La Guàrdia Civil vigila la recol·lecció del raïm de taula del Vinalopó per a evitar els robatoris