La policia francesa troba burilles en la bastimentada on es va originar el foc a Notre-Dame
La investigació revela noves informacions sobre la causa de l'incendi de Notre-Dame
La policia francesa ha trobat restes de burilles en la bastida on va originar-se l'incendi de la catedral de Notre-Dame el dilluns 15 d'abril. Alguns dels obrers, incomplint els mesures de seguretat, han confessat als investigadors que fumaven en les bastides.
No obstant això, la investigació creu que la causa del foc va poder ser un curtcircuit, a causa d'una irregularitat en un sistema elèctric provisional, instal·lat en 2012. La fi d'aquesta instal·lació, que recorria l'embigat de fusta de la catedral, seria la d'electrificar les campanes que se situaven en l'agulla i en la part inferior.
Tot plegat, un cúmul de factors va dificultar la labor d'extinció de l'incendi. Els agents van ser enviats a un lloc erroni, la qual cosa va retardar la detecció de l'origen del foc. A més, els sistemes antiincendi i les boques d'aigua no van ser suficientment potents fins a l'arribada dels reforços de bombers.
Més llegit
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Qui, quant i com acollir-se a les noves tarifes del transport públic que entren en vigor este dimarts?
-
Les mínimes tornen a superar els 22 °C en gran part de la Comunitat Valenciana
-
El govern espanyol vol acabar amb la reduflació obligant les marques a informar els consumidors
-
L'euríbor es manté estable al juny en el 2,081%