L'ONU i la UE lamenten la decisió de Trump d'abandonar l'acord nuclear amb l'Iran
Les institucions internacionals mostren la seua preocupació per les conseqüències d'esta decisió en una de les zones més conflictives del món.
L'Organització de les Nacions Unides i la Unió Europea han mostrat la seua preocupació per la decisió del president dels Estats Units Donald Trump de trencar l'acord nuclear amb l'Iran signat el 2015. Així ho ha publicat hui el president de França, Emmanuel Macron, en el seu compte de twitter. El president francés ha assegurat que "el sistema internacional contra la proliferació d'armes nuclears hi està en joc".
Les paraules de Macron s'afigen a una llarga llista de lamentacions. El secretari general de l'ONU, António Guterres, ha assenyalat que es troba "molt preocupat per la decisió de Trump" i ha assegurat que el pacte nuclear "és un gran triomf de la diplomàcia". Una preocupació compartida per l'alta representant de la Unió Europea, Federica Mogherini, que ha declarat que "l'acord nuclear pertany a tota la comunitat internacional i la Unió Europea està obligada a preservar-lo; si els Estats Units canvien d'idea, seran benvinguts".
Rússia és un altre dels països decebuts per l'anunci del trencament de l'acord nuclear. La seua diplomàcia ja ha avançat que no hi ha raons per a rompre l'acord i, fins i tot, ha anunciat que no descarten demanar una reunió urgent del Consell de Seguretat de l'ONU. L'acord nuclear es va signar el 2015 entre l'Iran i els Estats Units, Rússia, Alemanya, França, el Regne Unit i la Xina.
Israel i l'Aràbia Saudita, satisfets
Els eterns enemics de l'Iran, Israel i l'Aràbia Saudita, són els únics satisfets amb la reacció de Trump. El primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, ha felicitat el president nord-americà per haver abandonat el pacte nuclear i tornat a imposar sancions a l'Iran. "El president ha pres una decisió valenta", ha dit Netanyahu, que ha agraït als Estats Units aquesta decisió en nom de tots els israelians perquè servirà per a "frenar l'actitud agressiva de l'Iran".
El govern de l'Aràbia Saudita, que sempre s'ha oposat a l'acord signat amb Teheran, s'ha manifestat satisfet per l'anunci de Trump i ha indicat que espera que la comunitat internacional prenga una "posició decisiva i unida respecte de l'Iran i els seus actes agressius, que sacsegen l'estabilitat a la zona del Pròxim Orient".
Més llegit
-
Mor als 27 anys Presley Gerber, fill de la model estatunidenca Cindy Crawford
-
Els tests de covid es disparen a les farmàcies amb l'arribada de setembre
-
Mazón defén que el Tribunal Superior l’ha eximit de responsabilitat penal i rebutja entregar els whatsapps del dia de la dana
-
Un mort i tres ferits en un tiroteig a Alzira arran d'una disputa familiar
-
Detenen un home de 85 anys per la mort violenta de la seua exnora de 47 a Madrid
-
L'estiu més càlid en almenys un segle i mig donarà pas a una tardor previsiblement també amb temperatures per damunt del normal