L'ONU demana als talibans que alcen les restriccions contra les afganeses
Els fonamentalistes han prohibit a les dones l’accés a les universitats i el treball en qualsevol ONG
La missió de les Nacions Unides a l'Afganistan (UNAMA) ha demanat aquest dilluns als talibans que alcen les restriccions contra les afganeses. En l'últim mes, els fonamentalistes han prohibit l'ingrés de les dones en les universitats, estenent així el veto que ja els impedia accedir a les escoles de secundària, i han vetat que les dones treballen en qualsevol ONG, en considerar que les treballadores no compleixen amb les lleis islàmiques per no usar vel.
En una reunió entre el representant especial d’UNAMA, Markus Potzel, i el ministre de l'Interior afganés, Siraj Haqqani, l'enviat de l'ONU va transmetre al govern talibà la crida de la comunitat internacional. “La prohibició de les treballadores humanitàries afganeses aprofundirà la crisi humanitària, creant una major misèria econòmica i més aïllament”, va agregar. Les mesures han provocat l'eixida del país de diverses organitzacions humanitàries, que asseguren no poder continuar amb els seus programes en eixes condicions.
No obstant això, Haqqani va manifestar que aquesta sèrie de mesures estan enfocades al “benestar del poble”, encara que va indicar que els dirigents fonamentalistes estan tractant de trobar una solució compatible amb la llei islàmica o xaria. “S'estan fent esforços per a solucionar els problemes i s'està treballant en una solució raonable i permanent que siga compatible amb les regles de la xaria i la cultura del nostre poble”, va precisar el Ministeri d'Interior afganés en un comunicat.
Des de la caiguda de Kabul l'agost de 2021, les dones han vist reduïts els seus drets amb restriccions com la segregació per sexes en llocs públics, la imposició del vel o l'obligació d'anar acompanyades per un familiar masculí en trajectes llargs.
Una realitat que s'assembla cada vegada més a l'època del primer règim fonamentalista, entre 1996 i 2001, quan, d'acord amb una rígida interpretació de l'islam i el seu estricte codi social conegut com paixtuwali, van prohibir l'assistència femenina a les escoles i van recloure a les dones en la llar.
Més llegit
-
Més de 35.000 persones inunden els carrers de València en una manifestació multitudinària per l'educació pública
-
Els set eixos de la proposta que la Conselleria d'Educació ha posat damunt de la taula
-
Més de 1.200 membres dels equips directius de centres amenacen amb dimissions en bloc en un manifest conjunt
-
Descens tèrmic acusat i tempestes al sud del Xúquer i a les comarques del sud
-
La manifestació dels docents i la protesta dels taxistes amenacen de col·lapsar València este divendres
-
La reunió entre Educació i sindicats acaba sense acord després de vora cinc hores i se citen a continuar negociant dilluns
Més vist
-
FOTOGALERIA | La manifestació per l'educació pública col·lapsa el centre de València
-
14.05.2026 | Connexió CV
-
15.05.2026 | Informatiu migdia
-
14.05.2026 | La banda
-
15.0515.05.2026 | Les notícies del matí.2026 | Les notícies del matí
-
Analitzem amb un expert les probabilitats de salvació de l'Elx i del Llevant