L'exministra francesa Ségolène Royal diu que les tomates ecològiques espanyoles són "immenjables"
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, rebutja les crítiques de l'exministra francesa
El president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, ha rebutjat les crítiques que l'exministra francesa Ségolène Royal ha realitzat contra productes ecològics espanyols com la tomaca i l'ha convidada a rectificar, a provar una tomaca espanyola perquè és "imbatible".
Sánchez, en la roda de premsa que ha oferit a Brussel·les al final de la reunió del Consell Europeu extraordinari, ha eixit al pas de les declaracions que Royal va fer dimarts passat arran de les mobilitzacions dels agricultors francesos. L'exministra, en un programa de televisió va assegurar que els productes agrícoles ecològics espanyols són "falsos" i les seues tomaques bio són "immenjables", i va acusar el sector agrícola espanyol de no respectar les regles franceses.
"Les fruites i verdures espanyoles no respecten les normes franceses", va assegurar la que fora ministra de Medi Ambient amb el president socialista François Hollande.
El cap de l'executiu ha titllat d'"infundada" la crítica i s'ha dirigit a la ministra per a lamentar que "no haja tingut la fortuna" de provar la tomaca espanyola. "La convide a vindre a Espanya a tastar qualsevol de les varietats de tomaca espanyola i veurà que la tomaca espanyola és imbatible", ha recalcat.
D'altra banda, les paraules de Royal han obligat a reaccionar als organismes que gestionen els productes ecològics a França, que han certificat que les tomaques bio espanyoles compleixen les regles. Agence BIO, l'organisme públic francès encarregat del desenvolupament i la promoció dels productes ecològics, ha aclarit que "un producte agrícola o transformat té el segell bio si compleix escrupolosament les regles establides per les normes europees per al sector", a preguntes sobre la polèmica per les tomaques espanyoles.
Les crítiques també han provocat la reacció d'altres responsables polítics a Espanya, tant del govern central com de diferents comunitats autònomes.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Mor un xiquet de dos anys oblidat a l'interior d'un cotxe a Tarragona
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part
-
30.06.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | Binhui Jiang