Joe Biden: “La democràcia s’ha imposat”
El demòcrata ha posat el focus en la nova etapa que enceta el país a partir d’ara.
Aquest dimecres a les cinc hora espanyola ha començat la cerimònia, que ha portat Joe Biden a la presidència dels Estats Units després de proclamar-se guanyador en les darreres eleccions nord-americanes i enmig del clima de tensió ocasionat per l’assalt al Capitoli (Washington D. C.) fa dues setmanes i presumptament instigat pel ja expresident Donald Trump.
La cerimònia, que ha tingut un desplegament de forces de seguretat sense precedents (al voltant de 20.000 efectius, més dels que té actualment a l’Afganistan), ha transcorregut de forma tranquil·la i emotiva. Això sí, ha cridat l’atenció la manca de ciutadans i ciutadanes a l’esplanada del Mall de Washington, com sí que ha sigut habitual en altres investidures de presidents dels Estats Units d’Amèrica, ja que la cerimònia s’ha fet sense públic i només amb les famílies del president i la vicepresidenta i un reduït grup de convidats.
En el discurs d’investidura, Joe Biden ha remarcat que “la democràcia s’ha imposat”; tot seguit, ha recalcat la importància de la unió del país. El nou president dels Estats Units ha recordat que, malgrat l’odi, l’extremisme, la violència, la malaltia o l'atur, “podem fer grans coses si estem units”. A més, Biden ha afegit que “cal reparar, sanar, construir”, en una referència subtil a l’anterior president, Donald Trump. “Enfrontarem el supremacisme blanc, el terrorisme nacional, i els derrotarem”, perquè els Estats Units han de ser “de nou, un far per al món”, ha apuntat també Biden.
Una nova era per als Estats Units
Amb la presa de possessió de Joe Biden, Estats Units comença una nova era. El demòcrata, de 78 anys, haurà d’enfrontar-se no només a la crisi derivada de l’actual pandèmia i la divisió política del país, sinó a revertir el rastre del seu predecessor en l’administració.
Per a afrontar la crisi econòmica de la pandèmia, Biden ja va anunciar la setmana passada un paquet d’ajudes valorat en 1,9 bilions de dòlars (1,5 bilions d’euros). També s’ha previst que els Estats Units torne a l’Acord de París, el pacte signat el 2015 per 195 països per a frenar l’escalfament global, així com solucionar els problemes migratoris, la violència policial i el racisme i tornar a reconduir els ponts de forma internacional que Trump havia descuidat de manera manifesta.
Kamala Harris fa història
En la cerimònia d’aquest dimecres, ha estat present la ja nova vicepresidenta Kamala Harris, que ha fet història en convertir-se en la primera dona que ostenta aquest càrrec. A més, Harris, de pare jamaicà i mare índia, ha passat a ser la primera persona negra i asiaticoamericana que desenvoluparà aquesta posició dins del govern dels Estats Units.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil vigila la recol·lecció del raïm de taula del Vinalopó per a evitar els robatoris
-
Alerta pel fort episodi de pluges: Emergències demana retirar cotxes de zones inundables i no travessar barrancs
-
L'Aemet activa avisos per pluges i tempestes de vesprada amb possibilitat de granís i vent fort
-
Condemnen Sanitat a pagar 100.000 a una jove d’Ibi que va acabar en coma per una greu reacció al·lèrgica
-
La Policia busca un home de 23 anys acusat de matar al padrastre al barri de Sant Isidre de València
-
Un veí de Rocafort, segrestat per un suposat grup terrorista a Burkina Faso