El Japó eleva a 68 la xifra de víctimes mortals pel tifó Hagibis
Les autoritats nipones busquen 15 persones més desaparegudes en les inundacions i solsides.
Les autoritats del Japó han elevat a 68 la xifra de víctimes mortals del tifó Hagibis i mantenen activa la cerca de 15 persones desaparegudes.
Les greus inundacions causades per les pluges rècord que va deixar el tifó dificulten les tasques de rescat i impedeixen que les autoritats puguen fer un balanç total dels danys materials i humans 48 hores després del temporal.
Les prefectures centrals de Fukushima, Nagano i Miyagi van ser les més castigades per les inundacions i desbordaments de rius. Les dues primeres sumen 3.400 persones evacuades que continuen en refugis temporals.
El pas del tifó Hagibis el diumenge passat va causar 47 desbordaments de rius i 150 solsides de terra, a més de destruir ponts i carreteres i danyar la línia elèctrica i la xarxa de proveïment d'aigua. De fet, 133.000 habitatges continuen sense aigua aquest dimarts i 35.000 tenen problemes amb el subministrament de llum, en diverses regions del país.
En canvi, s'ha restablit la circulació en la major part de les connexions ferroviàries, a excepció de la línia d'alta velocitat entre Tòquio i Kanazawa.
Més llegit
-
Interior confirma com un crim masclista l'incendi de Burgos en què han mort tres dones
-
Vota per la Gaiata millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Detenen un home a Xirivella per amenaçar i assetjar lone Belarra per Instagram
-
Vota per la Gaiata infantil millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Mor Luis Planes, fundador de l'empresa valenciana Pollos Planes
-
Mascletà en directe del dimecres 11 de març de les Falles 2026 de València