Israel i Hamàs arriben a un preacord de pau
L'alto el foc entrarà en vigor diumenge, hi haurà intercanvi de presoners i es permetrà l'entrada d'ajuda humanitària a Gaza
L’acord d'alto el foc a què s'ha arribat a Qatar entrarà en vigor diumenge, inicialment durarà sis setmanes i inclou la retirada gradual de les forces israelianes de Gaza.
Segons les últimes informacions, en una primera fase està previst alliberar 33 ostatges en mans de Hamàs a canvi d'excarcerar desenes de presos palestins, i es permetrà l'entrada diària de 600 camions d'ajuda humanitària a Gaza.
El president dels Estats Units, Joe Biden, en una intervenció des de la Casa Blanca, juntament amb el secretari d'Estat, Antony Blinken, i la vicepresidenta, Kamala Harris, ha dit que l’acord "és el resultat no sols de la pressió extrema sota la qual ha estat Hamàs i els canvis en l'equació regional després de l'alto el foc al Líban i l'afebliment de l'Iran, sinó també d'incansable i intensa diplomàcia estatunidenca".
Després d'anunciar que el procés es desenvoluparà en fases, i revelar alguns detalls de la primera, ha explicat que "durant les pròximes sis setmanes Israel negociarà els arranjaments necessaris per a passar a la fase 2, que és la fi permanent de la guerra".
Biden ha aclarit, a més, que s'ha de negociar diversos detalls per a passar de la fase una a la dos, però que, segons el full de ruta, si les negociacions tarden més de sis setmanes, l'alto el foc continuarà mentre les negociacions no acaben.
La presa de possessió de Donald Trump i la seua incorporació a la Casa Blanca ha revifat les negociacions, que han establit el 20 de gener com a data límit per a l'acord. Trump ha amenaçat amb “un infern” tret que Hamàs allibere els ostatges detinguts abans que prenga el càrrec.
Quan falta poc perquè es complisquen dos anys d'ofensiva israeliana, amb vora 46.000 morts palestines, després de mesos d'avanços i retrocessos en les negociacions per a una treva, ara sí: Israel i Hamàs semblen haver fet el pas per a signar l'alto el foc a la Franja de Gaza. És una pausa militar condicionada a l'alliberament dels 98 ostatges, 40 d'ells morts, que encara reté Hamàs.
Més llegit
-
Leire Díez, l'expresident de la SEPI i el soci de Santos Cerdán, en llibertat amb mesures cautelars
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
La grip es dispara a la Comunitat Valenciana i situa Alacant com la província amb més contagis d’Espanya
-
La revenja taronja contra el Saragossa, per À Punt
-
Els metges es manifesten a València després de quatre dies de vaga per a exigir la retirada de l’esborrany de l’estatut marc
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo
-
12.12.2025 | Marita Alonso i la 'Venus del Smartphone': l’amor en temps d’aplicacions