Hamàs ajorna l'intercanvi de presoners d'este dissabte per "violacions" d'Israel
Netanyahu es reuneix d'urgència amb alts càrrecs de Defensa després de la pausa d'alliberaments
El braç armat de Hamàs, les Brigades Al-Qassam, ha anunciat este dilluns que no es produirà un intercanvi d'ostatges israelians per presos i detinguts palestins el pròxim dissabte 15 de febrer a causa de les "violacions de l'enemic" israelià dels termes de l'acord d'alto el foc.
"En conseqüència, l'entrega dels presoners sionistes, l'alliberament dels quals estava previst per a dissabte que ve (15 de febrer del 2025), es posposarà fins a un altre avís", ha indicat el grup islamista en un comunicat del portaveu de les Brigades Al-Qassam, Abu Obeida.
En el text, Obeida explica que, des de l'inici de l'acord d'alto el foc, Hamàs "ha estat monitorant les violacions de l'enemic i el seu incompliment dels termes"; posa com a exemples el retard en la data en què els gazians van poder tornar al nord de l'enclavament, la qual cosa hauria d'haver succeït el dia 7 de l'acord, però que Israel va retardar cinc dies fins a l'alliberament de l'ostatge Arbel Yehud el passat 30 de gener.
A més, Hamàs també enumera com un factor determinant els atacs i bombardejos que s'han continuat produint a la Franja de Gaza i que han matat almenys una trentena de persones, tot i l'acord d'alto el foc, així com la lenta entrada de "subministraments de socors de tota classe", com les 200.000 tendes que haurien d'haver arribat a la població desplaçada.
Diumenge, almenys tres gazians van morir per tirs de l'exèrcit israelià, segons dades de la Defensa Civil i del servei d'emergències: van relatar com els soldats van obrir foc contra ells quan van accedir a la denominada zona d'amortiment, de la qual les tropes s'havien retirat poc abans després d'abandonar el corredor Netzarim, una zona militar que divideix el nord del sud de Gaza.
L'exèrcit israelià va confirmar a l'agència EFE que les seues forces van obrir foc contra el grup de palestins, que van arribar a estar a uns 300 m de la frontera amb Israel, a l'altura del quibuts israelià de Nahal Oz.
Netanyahu es reuneix amb alts càrrecs de Defensa després de la pausa d'alliberaments
El primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, s'ha reunit este dilluns de vesprada amb alts funcionaris de Defensa, segons ha confirmat un funcionari a EFE, a fi de valorar l'anunci del braç armat de Hamàs. La mateixa font ha corroborat que la reunió del gabinet de seguretat prevista per a demà dimarts —i en la qual s'haurien d'haver tractat les negociacions per a la fase II de l'acord— se celebrarà al matí a causa de la urgència després de l'anunci de la milícia.
Més llegit
-
Leire Díez, l'expresident de la SEPI i el soci de Santos Cerdán, en llibertat amb mesures cautelars
-
El PSOE investiga dos denúncies per assetjament sexual i laboral contra el número dos a la província de València
-
La grip es dispara a la Comunitat Valenciana i situa Alacant com la província amb més contagis d’Espanya
-
La jutgessa de la dana cita a declarar Alberto Núñez Feijóo com a testimoni
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
La revenja taronja contra el Saragossa, per À Punt
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | 90 minuts
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo