Greenpeace acusa SHEIN d'infringir la normativa de substàncies químiques perilloses
L’ONG denuncia que els productes químics constitueixen la base de la moda ultraràpida del gegant tèxtil
L'ONG Greenpeace ha acusat aquest dimecres el gegant tèxtil xinés SHEIN d'infringir la normativa europea amb l'ús en els productes de substàncies químiques perilloses per a la salut i el medi ambient. Un informe encapçalat per la seu de l’ONG a Alemanya afirma que set d'un total de 47 productes tèxtils analitzats (és a dir, un 15%) contenen substàncies químiques en límits superiors als permesos en l'àmbit comunitari.
Cinc d'aquests productes superaven els límits de concentració de substàncies químiques en més d'un 100%, mentre que quinze contenien substàncies a nivells preocupants; és a dir, per damunt del 32% que marca el certificat OEKO TEx.
Els articles —roba i calçat per a homes, dones, xiquets i nadons— es van adquirir a través de les pàgines web de SHEIN a Espanya, Alemanya, Àustria, Itàlia i Suïssa, així com a través d'una botiga a Munic, al sud d'Alemanya. En particular els ftalats són presents en nivells molt alts en les sabates, així com els formaldehids en les peces infantils.
Això demostra "l'actitud negligent de SHEIN respecte als riscos ambientals i la salut humana associats amb l'ús de substàncies químiques perilloses quan aquests entren en conflicte amb el seu propi benefici econòmic", segons l'ONG.
Els químics, base de la moda ultraràpida de SHEIN segons l’ONG
Aquests productes químics perillosos constitueixen la base de la moda ultraràpida de la companyia amb seu a Nanjing, d'acord amb Greenpeace, que denuncia que el gegant tèxtil no només posa en perill la salut de les persones consumidores, sinó també la de treballadors i proveïdors de les fàbriques.
L’ONG apunta que cada dia SHEIN posa a la venda en línia "l'absurda xifra" de 6.000 nous dissenys.
Més llegit
-
El Suprem accepta fer fix només el personal interí que supere una prova selectiva
-
Més vides que un gat (2-3)
-
Educació xifra en un 35,55% el seguiment de la segona jornada de vaga indefinida, que els sindicats eleven al 75%
-
Els bombers continuen treballant per a controlar l'incendi en una factoria d'ametles a la Vall d'Alba
-
Els sindicats, disposats a reprendre el diàleg amb Educació si hi ha una proposta “real”
-
El sindicat STEPV es concentrarà davant de la conselleria dimecres per a demostrar a Educació que estan “preparats per a negociar”
Més vist
Més escoltat
-
12.05.2026 | 90 minuts
-
12.05.2026 | Les notícies del matí
-
11.05.2026 | ContrÀpunt
-
11.05.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Jorge d’Andrés revisita el Sent Soví en un menú medieval
-
11.05.2026 | Antonio Lazcano i la crisi de les publicacions científiques
-
11.05.2026 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part