França vota envoltada de polèmica enmig de la crisi del coronavirus
Les crides a anul·lar les eleccions municipals creixen després de l'obertura de les meses electorals.
Unes 70.000 meses electorals han obert aquest diumenge entre extraordinàries mesures de seguretat a França per a acollir la primera volta de les eleccions municipals, a què estan cridats quasi 48 milions d'electors.
El govern francés es va plantejar el retard electoral dijous passat, però els líders dels principals partits es van oposar de manera rotunda i, fins i tot, van arribar a assegurar que fer-ho equivaldria a un "colp d'estat" institucional.
En les últimes hores s'han multiplicat les veus demanant el retard de la cita electoral, com la presidenta de la regió d'Occitània o la socialista Carole Lamel·la. No obstant això, el comité científic que assessora l'executiu assegura que anar a votar no suposa un factor suplementari d'extensió de l'epidèmia, ja que, si es mantenen mesures d'higiene, l'impacte és similar al que hi ha en un supermercat.
Així, les meses electorals tindran gels per a llavar-se les mans, una persona dedicada a la neteja, senyals en el sòl per a mantenir la distància entre electors, i missatges recordant que cal evitar contactes entre persones.
A més, ancians i persones fràgils tindran prioritat en el vot per evitar que estiguen molt temps en les cues.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part
-
30.06.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | Binhui Jiang