Els Estats Units acordaran sancions contra Rússia per ciberespionatge
Les sancions podrien afectar més de 30 entitats russes i inclouen l'expulsió d'almenys 10 funcionaris d'intel·ligència i diplomàtics
El govern dels Estats Units que presideix el demòcrata Joe Biden està preparat per a aprovar quest dijous una àmplia gamma de sancions contra Rússia en represàlia per les seues incursions recents en qüestions nord-americanes a través del ciberespionatge. Segons informa la cadena CBS, les sancions castigarien, entre altres assumptes, la interferència de Moscou en les eleccions presidencials del 2020.
Segons un informe no classificat de la intel·ligència dels EUA, Putin va autoritzar campanyes d'influència destinades a danyar la candidatura del president Biden durant les eleccions del 2020 i impulsar l'expresident Donald Trump, assegura la CBS.
Les sancions podrien afectar més de 30 entitats russes i inclouen l'expulsió d'almenys 10 russos dels Estats Units, inclosos funcionaris d'intel·ligència i diplomàtics, d'acord amb les fonts consultades per la cadena.
També s'espera que l'administració Biden emeta una ordre executiva que prohibisca a les institucions financeres nord-americanes comprar bons en rubles a partir de juny del 2021. A més, abordarà també els informes publicats en els quals s'acusa Rússia d'encoratjar els combatents talibans a ferir o matar les forces de la coalició a l'Afganistan.
Conversa de Biden i Putin
En una telefonada mantinguda amb el president Vladímir Putin dimarts passat, el president Biden va comunicar al líder rus que els Estats Units "actuaran amb fermesa" en defensa dels seus interessos nacionals. Biden va exigir al seu homòleg rus que "rebaixe les tensions" amb Ucraïna i li va expressar la seua "preocupació" per la mobilització militar russa a la frontera amb aquest país. Durant la conversa, Biden també va proposar a Putin mantindre "una cimera en un tercer país" en algun moment dels "pròxims mesos", per a conversar sobre tots els temes que enfronten els Estats Units i Rússia.
Atac de pirates russos a arxius governamentals
L'any passat els investigadors de ciberseguretat van identificar un atac d'un programari anomenat SolarWinds, una intrusió que va donar als ciberdelinqüents accés a 18.000 xarxes informàtiques governamentals i privades. La intel·ligència dels EUA ha identificat els pirates informàtics a Rússia com a responsables de l'atac, els quals van obtindre accés a arxius digitals de diverses agències governamentals, inclosos els Departaments del Tresor, Justícia i Estat.
Més llegit
-
L'estiu més càlid en almenys un segle i mig donarà pas a una tardor previsiblement també amb temperatures per damunt del normal
-
Cremen el cotxe d'un dels detinguts pel tiroteig a Alzira en què va morir un home
-
La Diputació de València anuncia el tancament del Teatre Principal per danys estructurals
-
Miquel Baquero (La Fe) sobre els nous medicaments per a frenar l'Alzheimer. "La majoria de professionals esperàvem que també es finançaren"
-
Cremen dos cases vinculades als germans detinguts pel tiroteig mortal a Alzira
-
El Poder Judicial arxiva per unanimitat les queixes de Pradas i Argüeso contra la magistrada que investiga la dana
Més vist
Més escoltat
-
21.09.2026 | Veritats provisionals amb Juli Peretó
-
21.09.2026 | 90 minuts
-
Capítol 5: Del clic a la botiga; com està canviant la manera de comprar
-
21.09.2026 | «Ahlam»: el teatre posa veu als somnis de les dones refugiades palestines
-
18.09.2026 | Tastem CV | Les coques de la Safor
-
22.09.2026 | CD Acero: el renàixer dels Lleons del Mediterrani