Espanya se suma al pla de la UE de lliurament conjunt de munició a Ucraïna
La ministra de Defensa, Margarita Robles, ha firmat aquest dimecres un acord en què ja estan díhuit països
La ministra de Defensa, Margarita Robles, ha firmat aquest dimecres un acord de projecte per a l'adquisició conjunta de munició per part d'estats membres de la Unió Europea (UE) per a reposar les seues reserves i continuar proporcionant suport a Ucraïna, segons ha informat el ministeri.
De moment, díhuit països s'han sumat a aquest acord, pel qual s'invertiran 2.000 milions d'euros en el lliurament a Ucraïna d'un milió de rondes de munició d'artilleria al llarg de dotze mesos, com a reforç del suport a Kíiv. Així ho van acordar els països de la UE aquest dilluns a proposta de l'alt representant de la UE per a Afers Estrangers i Política de Seguretat, Josep Borrell.
El projecte, promogut per l'Agència Europea de Defensa, comptarà amb el finançament del fons europeu de suport a la pau i permetrà "resoldre amb urgència l'escassetat de municions" i "augmentar la capacitat de la indústria europea per a respondre a les necessitats presents i futures". És la primera vegada que s'utilitza un mecanisme de compra conjunta d'armament per part de la Unió, la qual cosa permetrà "reduir els costos" i "evitar riscos de demores degudes a alteracions inesperades de la demanda", argumenta Defensa en el seu comunicat.
El pla compta amb tres vies. La primera d'elles planteja entregar a Ucraïna tan prompte com siga possible les reserves de munició que ja tinguen els països comunitaris o que ja hagen encarregat a la indústria i reben abans del pròxim 31 de maig. La munició pot ser de tipus occidental o soviètic i també serà possible entregar míssils si Ucraïna els sol·licita.
Més llegit
-
L'alacantí atacat per un tauró a les Maldives celebra el primer mes casat després de la tragèdia: "No hi havia millor persona amb qui travessar la tempesta"
-
La vaga en l'ensenyament valencià serà indefinida i ja té data: començarà l'11 de maig
-
Vaga indefinida en Educació: la conselleria anuncia que valora una proposta amb Hisenda i els sindicats reclamen una “negociació real”
-
Sanitat ordena la retirada d'una crema depilatòria de Deliplus per no garantir-ne un ús segur
-
Una jove de Xàtiva recupera l’autonomia amb dos pròtesis biòniques
-
Quatre detinguts pel presumpte crim violent de l'empresari Jesús Tavira als afores d’Alacant
Més vist
Més escoltat
-
29.04.2026 | 90 minuts
-
30.04.2026 | Les notícies del migdia
-
30.04.2026 | Amunt i avall | Tercera Part
-
Capítol 3: Del propòsit a l' impacte: quan el marketing també transforma
-
30.04.2026 | Amunt i avall | Quarta Part
-
29.04.2026 | Toni Aparisi i Jesús Hidalgo reivindiquen la diversitat dels cossos en ‘Face au mur’