Eslovènia limita el repostatge per la gran demanda de combustible
El govern imposa límits diaris per particulars i empreses davant de l'afluència pels preus més baixos que a Itàlia i Àustria
Eslovènia ha establit un límit al repostatge de combustible després d’una alta demanda provocada pels preus més baixos que en països veïns com Itàlia i Àustria. Els particulars només podran omplir fins a cinquanta litres al dia i les empreses fins a 200 litres.
La restricció, que estarà vigent “fins a nou avís”, pretén mitigar problemes de subministrament que s’han produït els últims dies, amb llargues cues a les gasolineres i el risc d’esgotar el combustible en alguns punts, segons ha informat l’agència de notícies STA.
El govern ha mobilitzat també l’exèrcit eslové, que col·laborarà en el subministrament i estarà disponible per al transport de carburant. A més, els minoristes hauran d’informar sobre l’estat de les seues gasolineres i el primer ministre, Robert Golob, ha anunciat que es podrien aplicar noves mesures, especialment per limitar la venda de combustible a estrangers.
Preus més baixos i pressió abans de les eleccions
Els últims dies s’han registrat tensions a les gasolineres per l’augment massiu de la demanda, generat per la diferència de preus respecte a Itàlia i Àustria. Per alleujar la pressió, just abans de les eleccions previstes este diumenge, el govern ha posat a la venda part de les reserves estratègiques de gasoil i ha liberalitzat els preus a les autopistes, que tot i ser més alts que en altres gasolineres del país, continuen sent més econòmics que en els països veïns.
Més llegit
-
La confraria de la Sang de Sagunt torna a rebutjar amb una àmplia majoria l’entrada de les dones com a confrares
-
Consulta el mapa de les gasolineres valencianes després de l'entrada en vigor de la reducció de preus
-
Trump anuncia un cessament dels atacs contra les centrals elèctriques iranianes durant els pròxims cinc dies
-
El Govern d’Espanya revocarà la declaració d'interés turístic nacional a la Setmana Santa de Sagunt
-
L'accident d'un camió deixa quatre quilòmetres de retenció a l'A-7 a l'altura de Bétera
-
La Fúmiga reunix l'escena musical en valencià en "La gent de la Mediterrània"