Eslovènia limita el repostatge per la gran demanda de combustible
El govern imposa límits diaris per particulars i empreses davant de l'afluència pels preus més baixos que a Itàlia i Àustria
Eslovènia ha establit un límit al repostatge de combustible després d’una alta demanda provocada pels preus més baixos que en països veïns com Itàlia i Àustria. Els particulars només podran omplir fins a cinquanta litres al dia i les empreses fins a 200 litres.
La restricció, que estarà vigent “fins a nou avís”, pretén mitigar problemes de subministrament que s’han produït els últims dies, amb llargues cues a les gasolineres i el risc d’esgotar el combustible en alguns punts, segons ha informat l’agència de notícies STA.
El govern ha mobilitzat també l’exèrcit eslové, que col·laborarà en el subministrament i estarà disponible per al transport de carburant. A més, els minoristes hauran d’informar sobre l’estat de les seues gasolineres i el primer ministre, Robert Golob, ha anunciat que es podrien aplicar noves mesures, especialment per limitar la venda de combustible a estrangers.
Preus més baixos i pressió abans de les eleccions
Els últims dies s’han registrat tensions a les gasolineres per l’augment massiu de la demanda, generat per la diferència de preus respecte a Itàlia i Àustria. Per alleujar la pressió, just abans de les eleccions previstes este diumenge, el govern ha posat a la venda part de les reserves estratègiques de gasoil i ha liberalitzat els preus a les autopistes, que tot i ser més alts que en altres gasolineres del país, continuen sent més econòmics que en els països veïns.
Més llegit
-
La Comunitat Valenciana entra este dilluns en el pic de l’episodi de calor
-
El CGPJ obri expedient al jutge Peinado per les al·lusions a la policia per a justificar la retirada del passaport a Begoña Gómez
-
El conseller de Sanitat i el sindicat CESM-CV confien a tancar un acord per a la jornada de 35 hores
-
La CHX garantix l'abastiment d'aigua de València amb el final de les reparacions pels danys causats per la dana en el canal Xúquer-Túria
-
Detingut a Paterna el soci d'una empresa fotovoltaica per estafar a Alacant més de 7.500 euros
-
Un jutjat investiga l'agressió d'un policia a una docent jubilada a València
Més vist
Més escoltat
-
23.06.2026 | Les notícies del migdia
-
22.06.2026 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part
-
22.06.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Juanvi Badía i la nova etapa de La Alegria de la Huerta i el grup Mercabanyal
-
23.06.2026 | 90 minuts
-
22.06.2026 | Les notícies del migdia
-
22.06.2026 | L'hora de la cultura | “El Pretext”, amb Arturo Orrico