Esclata la guerra comercial: Trump ordena a les empreses nord-americanes que isquen de la Xina
El gegant asiàtic havia anunciat nous aranzels per valor de 75.000 milions de dòlars a importacions dels Estats Units.
Esclata obertament la guerra comercial entre els Estats Units i la Xina. El president nord-americà, Donald Trump, ha criticat durament aquest divendres les represàlies comercials que havia anunciat el gegant asiàtic com a contramesura pels aranzels addicionals que els Estats Units aplicaran a les importacions xineses a partir de l'1 de setembre.
Segons ha informat el Ministeri d'Afers Estrangers xinés, els aranzels a béns nord-americans, per valor de 75.000 milions de dòlars, afectaran sobretot el sector automobilístic nord-americà i començaran a aplicar-se en la mateixa data en què entren en vigor els dels Estats Units a productes xinesos que ja va avançar el president Donald Trump i que pugen a 300.000 milions de dòlars. A aquesta mesura cal sumar la suspensió de compres per part de la Xina de productes agrícoles nord-americans des d'aquest mes d'agost.
Arran d'aquestes decisions, Trump ha assegurat que les grans companyies nord-americanes hauran de començar, immediatament, a buscar "una alternativa a la Xina", que incloga portar les empreses de tornada a casa i fabricar els productes als Estats Units.
"El nostre país ha perdut, estúpidament, bilions de dòlars amb la Xina durant molts anys. Han robat la nostra propietat intel·lectual per valor de centeners de milers de milions de dòlars a l'any i volen continuar. No deixaré que passe! No necessitem la Xina i, francament, estaríem molt millor sense ells", ha afirmat en una publicació a través de Twitter.
Més llegit
-
Ernesto Valverde, primera opció per a la banqueta del València
-
L’Imserso oferirà 7.447 places a 50 euros mentre els hotels valencians reclamen l’actualització de les tarifes
-
Mor un home de huitanta anys cornejat en els bous al carrer de la Vilavella
-
Detenen un pederasta a Gandia amb fotos sexuals del seu bebé i la seua fillastra menor
-
Els viticultors de cava de Requena denuncien les males pràctiques dels grans cellers
-
Divorcis 360 graus: quan setembre posa les parelles a prova