Dimiteix el secretari d’Ocupació de Trump pel cas de tràfic sexual de menors d’Epstein
Alex Acosta va aconseguir un controvertit acord judicial amb el magnat quan era fiscal federal de Florida.
El secretari d’Ocupació dels Estats Units, Alex Acosta, ha anunciat que dimiteix per la seua actuació, quan era fiscal federal del districte sud de Florida, en el cas del magnat Jeffrey Epstein, acusat de tràfic sexual de menors.
En una compareixença, al costat del president nord-americà, Donald Trump, Acosta ha assenyalat que va tocar al mandatari després de considerar que "el més correcte era fer-se a un costat". Per la seua banda, Trump ha destacat que Acosta ha sigut "un gran secretari" i ha lloat el "molt bon treball" que ha fet al capdavant del departament.
Acosta renuncia dos dies després de defensar en roda de premsa la seua actuació com a fiscal, ara fa una dècada, quan va aconseguir un controvertit acord judicial amb Epstein, ara acusat d'abús de menors per segona vegada.
Epstein, detingut al principi del mes, ja es va enfrontar a acusacions d'aquest calibre a Florida, però en 2008 va obtindre un acord extraoficial amb la Fiscalia, dirigida llavors per Acosta, per a tancar una investigació que el podia haver enfrontat a la cadena perpètua.
Més llegit
-
L'Índia declara l'alerta sanitària a Kerala després de dènou morts per l’ameba “menjacervells”
-
Mor un home després d'agredir un company de faena i autolesionar-se en una zona comercial a Sant Joan d'Alacant
-
Calp decreta tres dies de dol per la mort de dos xiquetes en accidents tràgics
-
Dos de les associacions majoritàries de víctimes de la dana planten el Consell en la presentació del parc inundable
-
Una nova avaria elèctrica a l’estació València Sud causa retards en les línies L1, L2 i L7
-
Més d’un terç dels xiquets a la Comunitat Valenciana naixen de mares majors de 35 anys