Detenen dos persones per planejar un atac amb bombes casolanes al concert de Lady Gaga a Rio de Janeiro
La Policia ha descobert que els sospitosos “reclutaven” persones a través d'internet per a “promoure atacs amb ús d'explosius improvisats”
Les autoritats brasileres han detingut dos sospitosos —un d'ells un adolescent— en una operació contra un grup que suposadament planejava llançar explosius casolans al macroconcert de Lady Gaga a Rio de Janeiro, tal com han informat este diumenge fonts oficials.
Segons la policia civil de la ciutat, han capturat el “responsable” de muntar l'atac in fraganti a l'estat de Rio Grande do Sul, al sud, per possessió il·legal d'arma de foc. L'adolescent, que emmagatzemava pornografia infantil, d'acord amb la investigació, ha sigut detingut a Rio de Janeiro.
L'operatiu policial, que s’ha desplegat als estats de Rio de Janeiro, São Paulo, Rio Grande do Sul i Mato Grosso, ha corroborat que els sospitosos “reclutaven” persones a través d'internet per a “promoure atacs amb ús d'explosius improvisats”. El grup buscava atemptar en el concert de Lady Gaga, que va reunir este dissabte 2,1 milions de persones a la platja de Copacabana, segons estimacions oficials, per a “obtindre notorietat en les xarxes socials”. Segons mitjans locals, els membres del grup disseminaven discursos d'odi contra la població LGTBI.
Lady Gaga va oferir dissabte a la platja de Copacabana un concert multitudinari gratuït que va durar unes dos hores i es va dur a terme amb un fort dispositiu de seguretat que va involucrar aproximadament 5.000 agents. L'esquema va comptar a més amb 78 torres d'observació, drons amb tecnologia de reconeixement facial i una dotzena de càmeres de seguretat addicionals.
Més llegit
-
Vota per la Gaiata millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Un home mor d'un tir al balcó de sa casa al barri de les Carolines d'Alacant
-
Vota per la Gaiata infantil millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Detenen un home a Xirivella per amenaçar i assetjar lone Belarra per Instagram
-
El temporal descarrega més de 120 litres en punts de la Safor i la Marina Alta
-
Dos dies d'oratge estable i assolellat