Directes
Ara en la televisió
TRES DE CASA
Ara en la ràdio
LES NOTÍCIES DE LA NIT

La desigualtat en els Oscars: només un 29% de veus femenines

La selecció de Hollywood inclou menys d'una tercera part de converses en què participen les famoses actrius.

Alfonso Cuarón davant d'un cartell de 'Roma', pel·lícula amb un 90% de veus femenines / Mario Anzuoni (Reuters)

Les nominacions dels premis Oscar s'han enfrontat a greus acusacions de desigualtat i falta de diversitat al llarg de la història, i una mostra d'això és el fet que només cinc dones han sigut nominades a millor directora. Ceretai, una empresa sueca que analitza aquestes qüestions en els mitjans de comunicació, ha revelat que continua invisibilitzant-se la dona en la gran pantalla, amb un 29% de veus femenines en els diàlegs de les pel·lícules candidates.

"Decidim esbrinar si les acusacions continuen sent vàlides per a 2019, o si els cineastes i les persones que atorguen els premis han fet un esforç per canviar. Resulta que no ho han fet", resumeix la companyia sueca en un comunicat. Els huit llargmetratges nominats a la millor pel·lícula han passat per l'algoritme que compara els temps de parla entre homes i dones i els resultats són, expliquen, de "l'edat de pedra". La selecció de Hollywood inclou menys d'una tercera part de converses en què participen les famoses actrius, una notícia que, segons Ceretai, es repeteix des de fa dècades.

No obstant això, dues pel·lícules són les encarregades d'equilibrar la proporció de diàlegs en què participen dones, fet que deixa a la resta en una pitjor posició. En Roma, del guardonat Alfonso Cuarón, les dones parlen en un 90% dels diàlegs i en La favorita, Yorgos Lanthimos, un 69%. Les pitjors situades respecte a la inclusió de figures femenines són la biografia del cantant Freddy Mercury, Bohemian Rhapsody, BlacKkKlansman i la guanyadora del premi a millor pel·lícula Green Book, del director Peter Farrelly, en què les dones parlen menys del 12% de la cinta.