Els conservadors de Nova Democràcia recuperen el poder a Grècia
El partit d’ultradreta Alba Daurada es queda fora del parlament en obtindre menys del 3% dels vots.
El partit conservador Nova Democràcia es perfila com a vencedor de les eleccions anticipades que han tingut lloc aquest diumenge a Grècia recuperant, així, el poder després de 4 anys.
A pesar d'una certa recuperació econòmica, el govern d'Alexis Tsipras rep un vot de càstig per les polítiques d'austeritat que encara fan patir la població.
Nova Democràcia, el partit liderat per Kiriakos Mitsotakis, ha aconseguit vora el 40% dels vots, 10 punts més que Syriza. El partit conservador obté la majoria absoluta amb 158 escons al parlament grec, mentre que el partit de Tsipras es queda amb 86 escons.
Per la seua banda, el tercer partit més votat ha sigut Moviment pel Canvi, amb el 8% dels vots i 22 escons. El Partit Comunista ha aconseguit el 5% dels vots i 15 escons, mentre que Solució Grega ha obtingut el 3,74% dels vots i 10 escons. Finalment, MeRA25, la formació de l'exministre d'Economia, Iannis Varufakis, ha entrat en el parlament grec amb 3,5% dels vots i 9 escons.
El partit nazi Alba Daurada ha donat la sorpresa en quedar-se fora del parlament grec, ja que ha obtingut menys del 3% dels vots.
En conéixer els primers resultats, el primer ministre grec, Alexis Tsipras, ha reconegut la seua derrota en les eleccions i ha felicitat Mitsotakis en una conversa telefònica.
Més llegit
-
La família de l'assassí confés del menor de 13 anys a Sueca denuncia "assetjament" i "amenaces"
-
Valencians atrapats al Pròxim Orient: “la situació és incerta, no sabem com podem tornar”
-
Queda extingit un incendi que s'ha declarat en una vivenda de Dénia i que ha obligat a atendre cinc persones
-
Arriba Regina carregada d'inestabilitat: núvols, pluges i pols en suspensió que marcaran una setmana passada per aigua
-
Els Goya 2026 premien cinc produccions amb segell valencià i ens deixen sis guardons
-
La IA i els prototips amb 6G marquen el Mobile World Congress de Barcelona, que espera 100.000 assistents