La Comissió Europea afirma que no s'està produint una crisi migratòria
Johansson recalca que la majoria arriben de manera regular, però puntualitza que hi ha "individus en crisis" i demana "no oblidar" les imatges de xiquets ofegats
La comissària europea d'Interior, Ylva Johansson, ha dit aquest dijous que la Unió Europa no està registrant xifres d'arribades d'immigrants irregulars tan elevades com per a considerar-ho una crisi migratòria. Johansson ha recalcat que la majoria de migrants que arriben a Europa ho fan de manera regular, però ha assenyalat que sí que hi ha "individus en crisis" i ha demanat "no oblidar" les imatges de xiquets ofegats en les costes comunitàries.
"La migració és un fenomen normal, és una cosa que cal gestionar. La gent sempre ha estat en moviment per diferents raons, no és una cosa de la qual calga tindre por", ha recalcat la comissària en una conferència sobre el nou pacte de migració i asil organitzada pel Parlament Europeu.
Segon la comissària, alhora que prop de tres milions de persones entren cada any en un país dels vint-i-set amb permís de residència –per raons familiars, per a treballar o per la necessitat de protecció internacional–, més d'un milió de persones deixen anualment la UE. "Creixem en població cada any i els necessitem perquè som una societat que envelleix", va advertir la comissària sueca.
En aquest sentit, considera que Europa està molt lluny dels dos milions d'arribades irregulars que es van registrar en el pic de la crisi migratòria el 2015, encara que ha reconegut que, malgrat els descensos d'entrades via Grècia i Malta, Itàlia i especialment les illes Canàries han registrat importants increments.
Johansson considera que Europa ja fa "una bona faena" en la gestió de l'arribada dels migrants legals, però ha incidit que el pacte de migració i asil proposat per Brussel·les i que afronta ara la negociació legislativa en Parlament i Consell s'encamina a gestionar les arribades irregulars.
"Cal previndre les eixides il·legals i la gent que arrisca i perd la vida en perillosos viatges", ha demanat la comissària sueca, que ha insistit en la inversió en vies legals d'entrada i la protecció dels individus, especialment xiquets, i del seu dret a sol·licitar asil i que el procés siga ràpid.
Més llegit
-
Vota per la millor crítica d'À Punt – Falles 2026
-
Convent de Jerusalem - Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026
-
Catalá assegura que mai s'ha negat al debat sobre la taxa turística: "Sempre hem dit que és un debat interessant"
-
Quan l’artista planta la comissió i no el monument
-
El mapa de les gasolineres valencianes: preus disparats i més de 25 € de diferència per omplir el dipòsit
-
Vota per la millor falla infantil d’À Punt – Falles 2026
Més vist
Més escoltat
-
16.03.2026 | 90 minuts
-
16.03.2026 | L’impacte econòmic de les Falles amb José Manuel Pastor
-
16.03.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | David Joaquín, xef de Farigola i Menta
-
16.03.2026 | Les notícies del matí
-
15.03.2026 | Punt a punt | Segona Part
-
16.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part