Brussel·les estudia imposar un preu màxim al gas
Els estats membres exploraran en un Consell extraordinari la possibilitat de desacoblar el preu del gas de l'electricitat
La Comissió Europea explora la possibilitat de demanar als estats membres plans de reducció del consum elèctric, en línia amb l'acord voluntari per a estalviar un 15% de gas, però Brussel·les vol debatre amb els països membres abans de concretar cap mesura addicional. "S'està treballant en mesures d'emergència sobre els preus de l'electricitat. També podria haver-hi alguna cosa sobre la reducció de la demanda d'electricitat", ha assenyalat la directora general d'Energia de la CE, Mechthild Wörsdörfer.
Aquesta possibilitat serà un dels temes que abordaran els ministres d'Energia en el Consell extraordinari convocat a Brussel·les per al 9 de setembre, on també es tractarà la possibilitat de desacoblar el preu del gas de l'electricitat o imposar un preu màxim al gas. "Una vegada que tenim el pla d'estalvi de gas en marxa, per descomptat l'electricitat és una altra àrea que potencialment podríem considerar", ha dit en roda de premsa el portaveu d'Energia de l'executiu comunitari, Tim McPhie.
Els plans d'estalvi de gas que ja s'estan implementant alguns estats membres, com Espanya, inclouen ja mesures per a reduir el consum d'electricitat, com la limitació d'un màxim de 27 graus a l'estiu i que no se superen els 19 graus a l'hivern i l’obligació d'apagar les llums dels aparadors a partir de les 22:00 hores.
La Comissió Europea tampoc té sobre la taula encara dates concretes per a presentar una proposta formal sobre el "mecanisme d'emergència" per a limitar la carestia del gas en la formació de preus en el mercat elèctric com va anunciar dilluns passat la presidenta de l'executiu, Ursula von der Leyen.
Més llegit
-
Ernesto Valverde, primera opció per a la banqueta del València
-
L’Imserso oferirà 7.447 places a 50 euros mentre els hotels valencians reclamen l’actualització de les tarifes
-
Detenen un pederasta a Gandia amb fotos sexuals del seu bebé i la seua fillastra menor
-
Els viticultors de cava de Requena denuncien les males pràctiques dels grans cellers
-
Acord entre el Consell i els sindicats per a implantar la jornada laboral de 35 hores setmanals en l'administració
-
Mor un home de huitanta anys cornejat en els bous al carrer de la Vilavella