Brussel·les demana a França que reconsidere la decisió d'ajornar la connexió d'alta velocitat amb Espanya
La Comissió Europea ha dit que confia en la decisió definitiva de París, que s'espera per a l'estiu
La Comissió Europea ha valorat de “preocupant” la decisió del govern francés d’ajornar fins a 2042 el desenvolupament de la connexió d'alta velocitat amb Espanya pel corredor atlàntic. L’organisme europeu ha demanat a França que reconsidere aquest calendari, perquè encara és possible complir amb l'objectiu de culminar el projecte en l'horitzó de 2030, tal com es contempla en la xarxa transeuropea de transports de la UE.
“Estem en un moment crític respecte al futur calendari dels principals projectes transfronterers a França”, ha resumit Carlo Sacchi, expert de l'executiu comunitari responsable del corredor atlàntic, davant de la comissió de Transports del Parlament Europeu. Sacchi ha recordat que París treballa amb un full de ruta revisat per a les seues inversions en infraestructures ferroviàries dels pròxims anys. La versió definitiva s'espera per a estiu. En una primera orientació a l'inici de l'any, els projectes transeuropeus van quedar relegats a una segona fase de desenvolupament, una vegada culminats altres nacionals.
El tècnic europeu ha insistit que confia que França reconsidere aquest plantejament. "Les decisions preses en els pròxims mesos seran determinants", ha continuat. "La Comissió Europea creu important la realització transfronterera de la xarxa europea, motiu pel qual la realització d'aquests dos trams ha de ser realitzada al mateix temps", ha afegit.
Per això, ha demanat paciència fins a veure quina és la decisió definitiva de París, que s'espera per a l'estiu, i de la qual ha dit que "confia que vaja en la línia que defensem".
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Seguix l'evolució de l'incendi a la Vall d'Uixó
-
Més de 7.200 hectàrees calcinades i risc de propagació a Eslida, però amb condicions meteorològiques més favorables
-
Rescaten un xiquet assentat sobre un aparell d’aire condicionat exterior al pis 21 d'un edifici de Benidorm
-
À Punt oferirà avanços i un especial informatiu des de les 13 hores per a seguir l'incendi de la Vall d'Uixó
-
Extingit l'incendi de vegetació prop de l'Oceanogràfic que ha generat una gran fumeguera visible des de diversos punts de València
-
Les flames amenacen la Serra d'Espadà, un dels principals tresors naturals valencians
Més vist
-
27.07.2026 | Entrevista LNM Juan Carlos Valderrama
-
25.07.2026 | Entrades Mores d'Orihuela i de la Vila-Joiosa | Segona part
-
25.07.2026 | Entrades Mores d'Orihuela i de la Vila-Joiosa | Primera part
-
26.07.2026 | Informatiu nit
-
26.07.2026 | Entrada cristiana de la Vila Joiosa | Segona part
-
26.07.2026 | Entrada cristiana de la Vila Joiosa | Primera part