Almenys 35 morts i 110 hospitalitzats per consumir alcohol adulterat a l'Índia
Les autoritats han llançat una investigació per a descobrir l'origen de l'alcohol contaminat amb metanol causant de la tragèdia. Hi ha un detingut que tenia 200 litres d'alcohol adulterat
Almenys 35 persones han mort i 110 han sigut hospitalitzades després de consumir alcohol adulterat en l'estat de Tamil Nadu, al sud de l'Índia, segons afirma este dijous una font policial.
La inspectora de policia del districte de Kallakurichi, Priya, ha confirmat les morts i ha assegurat que les autoritats han llançat una investigació per a descobrir l'origen de l'alcohol contaminat amb metanol causant de la tragèdia.
El cap de govern de Tamil Nadu, MK Stalin, ha afirmat en la xarxa social X estar "escandalitzat" i ha suspés a alguns dels principals responsables policials i administratius del districte.
"Les persones involucrades en el crim han sigut detingudes i també s'han pres accions contra els oficials que van fracassar a l'hora d'evitar-lo", ha afirmat Stalin.
Segons el diari indi Hindustan Times, les forces de seguretat han detingut un home de 49 anys, K. Kannukutti, que estava en possessió d'uns 200 litres d'alcohol adulterat.
Desenes de persones van consumir l'alcohol adulterat dimarts passat, venut en paquets de plàstic, un envàs habitual en el cas dels licors més barats al país asiàtic.
Molts d'ells van patir eixa mateixa nit diversos símptomes, com diarrea, vòmits o visió borrosa, la qual cosa va alertar les autoritats del districte.
La ingesta d'alcohol il·legal i adulterat a l'Índia tendeix a produir-se en zones rurals o a les àrees més deprimides de les ciutats, a causa del seu menor preu, ja que l'alcohol venut legalment a l'Índia té en comparació preus molt elevats.
A més, encara que no és el cas de Tamil Nadu, les begudes alcohòliques són il·legals en diversos estats com Bihar (nord) o Gujarat (oest).
El 2019, almenys 155 persones van morir en una plantació de te de l'estat nord-oriental d'Assam en consumir alcohol adulterat, mentre que més de 130 persones van perdre la vida per ingerir alcohol il·legal adquirit al costat d'una estació ferroviària el desembre del 2011 a l'estat de Bengala (nord-est).
Més llegit
-
Calculadora de sou | Cobres molt o poc respecte a la mitjana de la població valenciana?
-
El Festival de les Arts i el BigSound hauran de canviar d'ubicació arran d'una sentència judicial
-
Complicat rescat a València: salven un operari atrapat mentre podava una palmera
-
La PAU del curs 2025-2026: La convocatòria ordinària se celebrarà els dies 2, 3 i 4 de juny i l’extraordinària els dies 30 de juny i 1 i 2 de juliol
-
Intervenen 3.289 quilos de marihuana procedent del Canadà al port de València
-
El Congrés convalida el decret anticrisi que rebaixa l'IVA de la llum, el gas i els carburants
Més vist
Més escoltat
-
25.03.2026 | 90 minuts
-
26.03.2026 | Amunt i avall | Tercera Part
-
25.03.2026 | 'Les Cases Buides', el documental que retrata la realitat de les vivendes abandonades en la Safor
-
26.03.2026 | Les notícies del migdia
-
25.03.2026 | ContrÀpunt
-
25.03.2026 | Anna Albaladejo presenta “Ací, on floreixen les tortugues”,