Almenys 30 persones moren ofegades a Nigèria quan fugien d'un atac
En el centre i nord del país són incessants les agressions d'aquest tipus de bandits, així com onades de segrestos massius per a obtenir lucratius rescats
Almenys 30 persones, incloent-hi un nombre indeterminat de menors, han mort ofegats la nit de dimecres al nord-oest de Nigèria quan les dues embarcacions amb les quals tractaven de fugir d'un atac d'homes armats han bolcat en un riu, segons han confirmat autoritats i activistes de la societat civil.
"Les canoes amb les quals estaven intentant escapar han bolcat. La majoria de víctimes són dones i menors. És un fet molt lamentable", ha assegurat Attahiru Mohammed, secretari de la Coalició de la Societat Civil de Zamfara (ZASCON, en anglés). Segons Mohammed, s'han trobat ja alguns cossos, però la búsqueda continua.
En els estats del centre i nord-oest de Nigèria són incessants els atacs de bandits -terme usat al país per a nomenar les bandes d'homes armats que cometen els assalts- i les onades de segrestos massius per a obtindre lucratius rescats.
La violència continua malgrat les reiterades promeses del president nigerià, Muhammadu Buhari, d'acabar amb el problema i del desplegament de més forces de seguretat en la zona.
A aquesta inseguretat en el nord-oest de Nigèria se suma la registrada des del 2009 al nord-est pel grup jihadista Boko Haram i, des del 2016, per la seua escissió, l'Estat Islàmic a la Província d'Àfrica Occidental. Tots dos grups han matat més de 35.000 persones i han causat uns 2,7 milions de desplaçats interns, sobretot a Nigèria, però també a països veïns com el Camerun, el Txad i el Níger, segons dades governamentals i de les Nacions Unides.
Més llegit
-
Entra en vigor este dimarts el registre obligatori per als lloguers turístics de curta duració
-
Comença la comissió d’investigació de la dana a les Corts
-
L’alcaldessa de València, María José Catalá, celebra l’inici d’unes obres “transformadores” en Pérez Galdós i Giorgeta
-
El veïnat de Museros denuncia inseguretat i insalubritat a causa de l’ocupació de catorze adossats des del 2023
-
Un jove d'Alacant denuncia una agressió homòfoba al centre de la ciutat
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
Més vist
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
-
La lluita del Club Sirenas de Catarroja
-
30.06.2025 | Informatiu nit
-
30.06.2025 | Informatiu migdia
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
-
Últimes operacions per a convertir un barco en vivenda turística a la platja de Sueca (III)
Més escoltat
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | Binhui Jiang
-
30.06.2025 | Queda't amb els nostres | "La Laboral de Cheste"
-
27.06.2025 | “Una cançoneta i mo n’anem”: homenatge a ABBA