Acord per a unes noves eleccions a Bolívia
La Cambra de Diputats aprova el projecte de llei de règim excepcional i transitori per a la convocatòria de nous comicis.
La presidenta interina de Bolívia, Jeanine Áñez, ha promulgat la llei d'urgència per a convocar el més prompte possible noves eleccions al país, amb el compromís que seran "netes, justes i transparents"..Ho ha fet després que la Cambra de Diputats aprovara el projecte de llei de règim excepcional i transitori per a la realització dels nous comicis generals.
El senador pel Moviment al Socialisme (MAS) Ciro Zabala, el partit del derrocat Evo Morales, part de la Comissió de Constitució al Senat que va presentar l'avantprojecte, ha destacat la rellevància d'aquesta norma. El MAS havia presentat també un projecte de llei per a evitar la persecució judicial de Morales i altres càrrecs electes i líders socials i sindicals, però Áñez s'hi ha oposat frontalment.
Ni Evo Morales, exiliat a Mèxic, ni qui va ser el seu vicepresident, Álvaro García Linera, podran presentar-se als nous comicis.
Més llegit
-
À Punt interposarà accions legals als jutjats per la possible sostracció del vídeo del Cecopi
-
Sabor Amar Paellas, de Quito, millor paella del món en el concurs internacional de Sueca
-
Mor un home en l'explosió de gas d'un bar de Vallecas, amb almenys 25 ferits
-
Un mort i una ferida en un accident entre un cotxe i una moto en la CV-339, a Llíria
-
Temperatures en ascens i ruixats dispersos als Ports i l'Alt Maestrat en l’inici de la segona quinzena de setembre
-
Es cancel·la l'última etapa de la Vuelta per les manifestacions propalestines a Madrid