Absolta la jove salvadorenca acusada d’un delicte d’homicidi per avortar
La Fiscalia li demanava 40 anys de presó.
Un tribunal d'El Salvador va absoldre aquest dilluns Evelyn Hernández, de 21 anys, del delicte d'homicidi agreujat comés el 2016 per, suposadament, avortar, i pel qual li demanaven 40 anys de presó.
La jove, l'embaràs de la qual va ser producte d'una violació, va fer front a un altre judici després que la Cort Suprema de Justícia anul·lara al desembre de 2018 una decisió de juliol de 2017, quan va ser condemnada a 30 anys de presó pel delicte d'homicidi agreujat.
La Fiscalia General de la República acusava la jove d'homicidi agreujat en la modalitat de comissió per omissió, per la qual cosa demanava un condemna de 40 de presó.
La salvadorenca va estar empresonada 33 mesos i al febrer d'enguany va obtindre la llibertat condicional.
Hernández va patir un part extrahospitalari el 6 d'abril de 2016, quan es trobava al seu habitatge, i després va ser traslladada per un familiar a l'Hospital Nacional del municipi de Cojutepeque, on va ser denunciada davant de les autoritats pel metge que la va atendre, segons van assenyalar els seus advocats.
Més llegit
-
L'N-332, tallada en els dos sentits a Gandia, pel xoc d'una grua contra un pont, que haurà de ser demolit
-
À Punt oferix a la jutgessa els bruts de càmera de la dana i els entregarà quan els requerisquen
-
Dijous assolellat amb temperatures inusualment altes a l'interior
-
Quatre dies més de calor
-
Pedro Sánchez anuncia una llei per a baixar ràtios i hores lectives del professorat
-
Condemnen l'antic capellà de Biar a un any i mig de presó per agressió sexual a una menor