117 milions d'alumnes segueixen sense anar a classe per la pandèmia
La Unesco ha alertat que el 7,5% de la població escolar de tot el món encara es veu afectat pels tancaments d'escoles
La Unesco ha alertat aquest divendres que 117 milions d'alumnes, el 7,5% de la població escolar mundial, continuen patint els efectes pel tancament d'escoles a conseqüència de la pandèmia, i pretén instar els països a reobrir en condicions segures.
"Sabem que com més temps romanen tancades les escoles, més greus i irreversibles són les conseqüències per al benestar i l'aprenentatge dels xiquets, sobretot els més vulnerables i marginats", ha declarat en un comunicat la subdirectora d'Educació de la Unesco, Stefania Giannini.
L'Organització de Nacions Unides per a l'Educació, la Ciència i la Cultura ha assenyalat que actualment els establiments escolars estan totalment oberts en 117 països, la qual cosa representa un total de 539 milions d'alumnes des d'educació infantil fins a secundària, és a dir, el 35% de la població escolar mundial.
En el mateix període de 2020 aquest percentatge era el 16%, quan només les escoles de 94 països estaven obertes.
A més, durant el curs passat, el nombre de països on les escoles van obrir parcialment va passar de 52 a 41, i en cinc països els centres van estar tancats completament durant 18 mesos, la qual cosa va afectar 77 milions d'alumnes.
La Unesco es mostra a favor de la reobertura segura de totes les escoles i demana que només es recórrega en últim recurs al tancament total dels establiments.
Des de l'inici de la pandèmia, les escoles han estat tancades 18 setmanes de mitjana a tot el món, la qual passa a 34 setmanes si es tenen en compte els tancaments parcials.
Segons l'organisme, els tancaments prolongats i recurrents en aquests dos anys han suposat un retard en l'aprenentatge i han fet augmentar la taxa d'abandó escolar, que afectade manera desproporcionada als més vulnerables.
A més, la Unesco manté la petició que tots els països consideren als professors com un sector prioritari per a les campanyes de vacunes.
Més llegit
-
Vota per la Gaiata millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Un home mor d'un tir al balcó de sa casa al barri de les Carolines d'Alacant
-
Vota per la Gaiata infantil millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Morrissey suspén el concert de València per culpa del "soroll" de les Falles, que li impedix dormir
-
L'Ajuntament de València demana a Renfe que avale amb un informe de la Policia Nacional l'arribada dels trens a l'estació del Nord
-
L’alcalde d’Almussafes inicia accions legals contra la secretària general del PSPV per injúries