L’economia espanyola va créixer un 2% el 2019, quatre dècimes menys que l’any anterior
El PIB marca l'augment més reduït des de l’any 2014, però encadena sis anys de creixement.
L’economia espanyola va tancar l’any 2019 amb un creixement del 2%, quatre dècimes per davall de les dades de 2018, segons la comptabilitat nacional trimestral publicada per l’Institut Nacional d’Estadística (INE). El PIB (producte interior brut) va créixer un 0,4% en l’últim trimestre, una dècima per davall del previst.
Amb el creixement del 2% de 2019, l’economia suma sis anys de millora, encara que el ritme és el menor des de l’exercici 2014. L’any 2015 va marcar el màxim creixement de l’esmentat període, un 3,8%, sempre segons les dades facilitades per l'INE.
Aquestes xifres evidencien que la demanda nacional ha passat d’aportar al PIB el 2,6% en 2018 a 1,5 punts l’any passat. La demanda externa, per la seua banda, va aportar mig punt.
Més llegit
-
Vota per la millor crítica d’À Punt – Fogueres 2026
-
Extingit l'incendi de vegetació declarat a Estivella
-
Bernabé acusa el Consell de "sostraure" i "manipular" proves de la dana mentre PP i Vox diuen que la delegada no admet la seua "corresponsabilitat"
-
Quatre detinguts a la Vall d’Alba per tràfic de drogues
-
El BigSound inicia el muntatge dels escenaris al Parc Central de Torrent
-
La Comunitat Valenciana registra sis morts atribuïbles a la calor en sis dies consecutius, del 30 de maig al 4 de juny