Yolanda García (Kellys): "Sempre se'ns escolta, se'ns dona la raó, però ens deixen dins un calaix"
Les cambreres de pis lamenten el poc avanç en les seues reivindicacions i exigeixen que els empresaris comencen a canviar aquesta realitat
Yolanda García, portaveu de les Kellys de Benidorm, ha lamentat en Les notícies del matí els pocs avanços en les seues reivindicacions malgrat les bones paraules que reben. Garcia s'ha mostrat "cansada" de reclamar davant la Generalitat, el Congrés o fins i tot al Parlament Europeu una millora de les seues condicions laborals i per evitar les malalties laborals que pateixen. "Sempre se'ns escolta, se'ns dona la raó, però sempre ens deixen dins un calaix", ha resumit.
Al llarg de l'entrevista, la representant ha valorat la decisió del govern de Balears de regular que els llits dels hotels amb elevadors i ha desitjat que s'amplie a la resta d'Espanya. García, en tot cas, ha recordat que aquesta mesura des de 2017 està recollida en un informe de l'Invassat (Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball). I ha insistit que aquesta mesura sols "alleuja un poc la situació" però ha remarcat que el problema és l'elevada càrrega de faena que pateixen les cambreres de pis. "Si no canvia això estarem igual a la llarga" , ha resumit la responsable d'aquest col·lectiu professional.
Garcia ha comentat també que el col·lectiu ha avançat molt poc en les seues reivindicacions. "Si s'avança alguna cosa és perquè moltes de les coses se porten a la Inspecció de Treball o es judicialitza. No ens reconeixen les malalties professionals. Ara en la reforma laboral, la subcontractació ha quedat en l'aire. Veiem com any rere any no es fa absolutament res", ha lamentat.
Yolanda García ha recordat que a les cambreres de pis són contractades sovint com a netejadores i no dins la seua categoria laboral, aspecte que perjudica de ple les treballadores. "Ha de començar a canviar. Solucions n'hi ha", ha emfatitzat. La baixada de la ràtio d'habitacions que cada cambrera de pis atén és una de les principals mesures que les professionals reclamen als empresaris del sector turístic.
Més llegit
-
Tornen els ruixats localment forts a l'interior nord de la província de València, en avís groc
-
Almenys cinc detinguts i una persona ferida en les mobilitzacions per a mostrar suport al poble palestí
-
Tornen els avisos per pluges a les comarques de l'interior
-
El Planeta premia Juan del Val per una obra sobre una aristòcrata que trenca esquemes amb una relació amb un jove
-
Un projecte fotogràfic deixa testimoni del que va passar el dia de la dana del 29 d'octubre
-
El Consell llança dos línies d’ajudes dotades amb més de 103 milions per a estudiants afectats per la dana
Més vist
Més escoltat
-
15.10.2025 | 90 minuts
-
15.10.2025 | 'Z/B Zweig/Bernanos', l'obra de teatre que explora la trobada imaginada entre els escriptors Stefan Zweig i Georges Bernanos
-
09.10.2025 | CINQUENA HORA
-
13.10.2025 | La vesprada d'À Punt | Quarta Part
-
15.10.2025 | "True crime", amb Santiago Álvarez | El crim de Pedralba: justícia després del silenci
-
14.10.2025 | Amunt i avall | Quarta Part