Vora 150.000 treballadors valencians, afectats per ERTO
La Conselleria d’Economia ha rebut vora 25.000 sol·licituds d’expedients de regulació temporal d’ocupació.
L’allau d’expedients de regulació temporal d’ocupació (ERTO) per la crisi del coronavirus no dona treva a la Comunitat Valenciana. Així, entre el 12 i el 25 de març, la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball ha rebut 24.272 sol·licituds que afecten 145.203 treballadors i treballadores.
La Direcció Territorial de València continua sent la que més expedients ha registrat, 11.744, que afecten 62.202 treballadors. La segueix Alacant, amb 9.345 expedients per a 46.819 persones, i Castelló, amb 2.965 ERTO que n’afecten 13.814.
A la Direcció General de Treball, on els registren les empreses amb centres de treball en més d’una província, s’han presentat 218 ERTO per a 22.968 treballadors.
Durant la suspensió del contracte, la persona treballadora continua vinculada a l’empresa, però sense dret a percebre el sou, ni la resta de complements, com ara pagues extres o vacances. A més, acabada la situació excepcional, es reincorporarà a l’empresa, i no perdrà l’antiguitat a l’efecte d’acomiadament, ja que la suspensió del contracte és per una causa aliena al treballador.
Ajudes a autònoms
Precisament, el president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que aquest divendres el ple del Consell aprovarà destinar ajudes directes d’entre 750 i 1.500 euros per als autònoms que hagen perdut la totalitat o part de l’activitat per la crisi del Covid-19.
Més llegit
-
Catalá, Barcala, Fabra i Pérez Llorca, elegits vocals del Comité Executiu Nacional del PP
-
Mercavalència recupera la III Entrada de la Clòtxina al Mercat del Cabanyal
-
Mor ofegat un home de 77 anys quan es banyava en una platja de Cullera
-
Retencions en carreteres de València i Alacant este dissabte per accidents menors
-
Fanzara es convertix en un llenç a l'aire lliure amb el MIAU, el Museu Inacabat d'Art Urbà
-
Fotur reclama un recinte estable per a festivals a València