Els voluntaris per a l'ERO de Ford superen la xifra d'afectats
El comité d'empresa valora la voluntarietat, que evitarà “eixides traumàtiques” de la factoria.
La direcció de la planta de Ford a Almussafes (València) ha rebut un total de 440 peticions voluntàries per a acollir-se a l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) que la factoria prepara per a retallar 350 llocs de treball. La xifra fa preveure als sindicats que no hi haurà “eixides traumàtiques” de la fàbrica. De fet, aquest ha sigut l'objectiu del comité d'empresa durant tota la negociació, segons ha defensat el president i portaveu d'UGT en Ford Almussafes, Carlos Faubel. El 50% dels treballadors afectats per l'ERO eixirà de la factoria valenciana al principi del mes de juliol, i l'altre 50%, a l'octubre, segons ha detallat Faubel.
L'empresa ja va plantejar aquest ERO abans de la crisi generada per la Covid-19, davant la necessitat de baixar la producció en uns cent vehicles diaris per un “continu descens de les vendes”. La pandèmia va obligar a paralitzar les negociacions durant les primeres setmanes de confinament, però al final es van reprendre i es va aconseguir un acord el 28 de maig, amb el suport d'UGT i CCOO.
La pandèmia, a més, va portar Ford a tramitar també un expedient de regulació d'ocupació temporal (ERTO) escalonat “per causes productives i organitzatives” per a 2.700 treballadors al maig, 1.500 al juny i prop de 1.100 al juliol, encara que la majoria ja s'han recuperat, segons ha assenyalat Faubel.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil no descarta l'aparició de més cadàvers després dels cinc trobats en aigües de Sagunt, Cullera i Castelló de la Plana
-
Alerta taronja per pluges i tempestes molt fortes a Castelló i València
-
València tanca parcs i cementeris i suspén el Certamen de Bandes per l'alerta de pluja
-
L'UME es desplega a la Ribera Alta de l’Ebre (Saragossa) per alerta roja de pluges torrencials
-
Avís especial per dana dissabte al nord de Castelló i València, amb possibles tronades fortes i graníssol
-
La Generalitat activa un pla de xoc per frenar la superpoblació de senglars, que afecta el 80% dels municipis i causa 800 accidents a l’any