Les previsions tornen a situar sota mínims la campanya de l’oliva al camp valencià
Amb la sequera la producció es quedarà en el 30% d’una campanya normal i s'espera que baixe el preu perquè Andalusia, que el marca, espera duplicar la producció
A l'octubre començarà a plegar-se l’oliva i les previsions per al sector valencià no són bones. Amb la sequera la producció es quedarà en el 30% d’una campanya normal. Tot i això, s'espera que baixe el preu perquè Andalusia, que el marca, espera duplicar la producció. La sequera continua afonant l’oliverar valencià. Després de dos anys amb una reducció dràstica de la collita, la producció continua sota mínims.
“Un 30% d’una collita normal, o siga, hi haurà molta menys collita per la sequera”, ha explicat Julián Pérez, president d’AVA-Asaja Utiel-Requena. “L’arbre nota que no té aigua i no ha tret tant de fruit com per a tindre una bona collita”, ha declarat Adolfo de las Heras, director d'Aceite de las Heras. Poca producció a la Comunitat Valenciana, però a Andalusia s’espera duplicar la collita i arribar als 1,7 milions de tones.
“Si baixa el preu a Andalusia, ací baixarà. Ací no fem fluctuar el mercat”, ha incidit Julián Pérez. El preu es mantindrà en els pròxims mesos perquè hi ha poc estoc als magatzems. L'any que ve l’oli d’oliva podria abaratir-se. “Jo pense que a partir de gener podrem tindre preus al voltant d’uns cinc o sis euros amb un mercat molt més relaxat”, ha afirmat De las Heras.
Un respir per al consumidor després d’haver arribat a veure el litre a onze o catorze euros. El sector entén que ha de baixar però no molt més per a no treballar a pèrdues. “M’agradaria que les campanyes foren més estables i àmplies”, ha explicat el director d'Aceite de las Heras. L’oliva comença a plegar-se a l'octubre. Fa falta que l’oratge no done sorpreses per a mantindre estes previsions.
Més llegit
-
Un turista desocupat s’emportà a Múrcia el quadre de Sorolla perdut a Sevilla després de trobar-lo al carrer
-
Una veïna de Silla patix seqüeles irreversibles per una caiguda després d'una baralla veïnal i la família demana ajuda
-
Paco Roig es manté en la llista de grans morosos amb Hisenda, amb un deute de 7,8 milions d'euros
-
La Comunitat Valenciana comença l'estiu amb 12.300 treballadors més i amb rècord d'afiliacions per damunt dels 2,3 milions
-
Jornada de 35 hores, dos hores menys de dedicació i desconnexió digital: així és el decret que proposa Educació
-
Reconstruïxen el crim del menor de tretze anys assassinat a Sueca amb la presència de l'autor confés
Més vist
Més escoltat
-
01.07.2026 | 90 minuts
-
30.06.2026 | L'hora de la cultura | Belén Mayordomo i "Teló de fons", amb Juanjo Prats
-
25.06.2026 | Cadena de valor | El mercat immobiliari valencià modera el seu ritme
-
30.06.2026 | Esports À Punt
-
01.07.2026 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part
-
30.06.2026 | Belén Mayordomo presenta ‘Todo lo que perdimos’, un curtmetratge sobre la memòria de la dana