Preocupació al camp pels robatoris de cítrics a la Plana Baixa en plena campanya
La Policia Local de Borriana evita el furt de vora 150 quilos de clementines gràcies a l’avís d’un veí
Creix la preocupació entre els llauradors de la Plana Baixa pels continus robatoris de cítrics en plena campanya de collita. L’últim intent de furt s’ha registrat a Borriana, on la intervenció d’un veí, que va avisar la Policia Local, ha permés evitar que s’emportaren vora 150 quilos de clementines d’una finca del camí de Santa Pau.
Els agents es van desplaçar ràpidament fins al lloc després de l’avís i van aconseguir frenar el robatori. El cas s’emmarca en una campanya de vigilància especial activada amb motiu de l’increment del preu de la fruita, un factor que, segons la policia, està atraient encara més els lladres al camp.
Drons i patrulles rurals
La Policia Local de Borriana ha reforçat el dispositiu amb patrulles per terra i vigilància aèria amb drons per a controlar els camins rurals i les zones amb més risc de robatori. Segons expliquen fonts policials, esta tecnologia permet ampliar el radi de vigilància i actuar amb més rapidesa si es detecten moviments sospitosos.
Els ajuntaments de la comarca també han incrementat la coordinació amb les policies locals i rurals per a fer tasques de prevenció i dissuasió. La presència policial constant pretén evitar nous incidents en una campanya que, enguany, està sent especialment problemàtica.
Crida a la col·laboració
La setmana passada, a Nules, una propietària va sorprendre in fraganti un grup de falsos collidors en una altra finca de cítrics, un fet que ha tornat a posar en alerta el sector. Davant d’esta situació, l’alcalde de Borriana, Jorge Monferrer, ha insistit en la importància de la col·laboració ciutadana i ha animat els llauradors a denunciar qualsevol activitat sospitosa.
També la Policia Local fa una crida als afectats perquè informen de qualsevol intent de robatori, ja siga de dia o de nit, per a poder actuar prompte i evitar que els furts continuen castigant el camp valencià.
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Seguix l'evolució de l'incendi a la Vall d'Uixó
-
El foc de la Vall d’Uixó calcina 8.500 hectàrees i 6.000 evacuats ja poden tornar a casa
-
Un canvi en la direcció del vent al llarg del dia aportarà més humitat
-
La petjada del foc a Artana, Betxí, la Vall d'Uixó i la Vilavella
-
Detenen a Alacant dos propietaris de basars acusats de maltractar i explotar laboralment dos treballadores
-
Tres detinguts en trobar en un cotxe onze quilos de metamfetamina durant un control a l'AP-7
Més vist
-
27.07.2026 | Entrevista LNM Juan Carlos Valderrama
-
27.07.2026 - 12:00 h | Especial informatiu | Incendi de la Vall d'Uixó
-
26.07.2026 | Informatiu migdia
-
26.07.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
26.07.2026 | Gala de clausura del 72é Certamen Internacional de Habaneras y Polifonía de Torrevieja
-
27.07.2026 | Les notícies del matí