El pistatxo guanya terreny a la vinya, el cereal o l’ametla en els camps valencians
És un producte amb futur, però que requerix temps —com a mínim, set anys— i inversió per a donar fruits
On abans creixien vinya, cereal o ametler, ara creixen pistatxos. A la Comunitat Valenciana es cultiven 240 hectàrees d'esta fruita seca. Un producte amb futur, però que requerix temps i inversió per a donar fruits.
És una quantitat suficient per a cobrir la demanda amb consum de proximitat, explica en À Punt Rafael López, productor de pistatxo que afirma que les xifres d’este producte comencen a ser prometedores. “Comencem a vore produccions amb 700.000 quilos per hectàrea en sec”, assenyala.
La Plana d'Utiel-Requena, l'Alt Palància, els Ports o la Vall d’Albaida centren les produccions més grans. És el cas de Mónica Díez, que destaca com els seus camps sembrats amb pistatxos feia entre 15 i 25 anys que estaven abandonats.
Decidiren donar-li una segona oportunitat, però el procés és lent i exigent perquè la minva de producte és molt gran i, per a arribar al bon producte, calen, com a mínim, set anys, explica López.
Més llegit
-
Troben el cos del menor desaparegut dijous a la platja d’Almassora
-
Els sindicats valoren els avanços en reducció de ràtios i burocràcia, però reclamen progressos en pujada salarial i valencià
-
Una escultura de Gulliver, de 8,3 m d'alt, presidirà el nou parc infantil a la zona nord del Jardí del Túria
-
Cancel·lat el Festival de les Arts per incomplir la normativa acústica
-
Sindicats i Educació reprenen este dilluns les negociacions en l'inici de la quinta setmana de vaga
-
L’acampada docent torna a la plaça de la Mare de Déu després del Corpus