L'impacte econòmic del Mundial: este diumenge els bars tindran un benefici entre el 40% i 60%
La victòria de l'equip espanyol podria reportar una pujada del 0,5% al PIB nacional
El Mundial de futbol esdevé tot un espectacle de masses i això es reflectix també en l'economia espanyola. Per cada partit que ha jugat Espanya, es calcula que la restauració ha augmentat els beneficis en una mitjana del 36% en molts casos i fins del 66% entre alguns negocis afortunats, segons han indicat unes anàlisis de la plataforma de pagaments Square.
"Els bars, fins ara en les rondes prèvies, han tingut una pujada del 30%. Però s'espera que hui eixa pujada en les seues vendes siga entre el 40% o el 60%", ha explicat Felip Sánchez, professor d'Economia i Finances a l'EDEM. Esta xifra supondria una recaptació d'uns 130 milions d'euros. A més, s'ha de tindre en compte el consum d'altres béns, com televisors, camisetes o banderes per tal d'anar ben equipats de cara als tan esperats partits, cosa que augmenta la despesa als 986 milions d'euros.
Tal com ha estimat l'economista Marco Mello en l'estudi del 2024 "Un impuls per al PIB: L'efecte de guanyar la Copa del Món de la FIFA", publicat en la revista Oxford Bulletin of Economics and Statistics, la victòria d'Espanya en el Mundial podria impulsar el PIB vora un 0,5% gràcies a les exportacions, el consum i el turisme arran del reforç de la "marca Espanya", cosa que equivaldria a uns 4.000 milions d'euros una vegada haja passat el boom inicial, que podria mantindre's durant uns mesos.
En l'àmbit internacional, Felip Sánchez ha asseverat que "els comparadors exteriors diuen que Espanya és un país solvent i això aplica també als productes que està venent a l'exterior". Com a conseqüència, la recaptació fiscal puja, fet que podria ajudar a millor les infraestructures públiques del país. Una victòria que aniria més enllà de l'esport.
Més llegit
-
Santa Cecília de Cullera guanya el Certamen de Bandes de Música de València
-
Conversar amb Shakira o Robin Williams i estar "als budells" de l'estadi: així va ser l’actuació de l’Spanish Brass en el mundial
-
Localitzen el bou que va escapar durant les festes taurines de Gátova
-
"Penjar" l'edifici des de la coberta: un innovador sistema de reforç dissenyat per la UPV evita l'afonament de construccions antigues
-
Concerts, rutes, congressos i concursos per a conéixer el llegat de Jaume I: estos són els actes del 750 aniversari de la mort
-
El xòfer de Pradas sobre el camí al Cecopi: "Acabava de passar un tornado i hi havia camions bolcats"
Més vist
-
20.07.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
19.07.2026 | Informatiu migdia
-
Certamen Internacional de Bandes de Música (CIBM) 2026 | Societat Musical Instructiva Santa Cecília de Cullera
-
Certamen Internacional de Bandes de Música (CIBM) 2026 | Unió Musical de Torrent (València)
-
19.07.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
Certamen Internacional de Bandes de Música (CIBM) 2026 | Certamen Internacional de Bandes de Música (CIBM) 2026 Societat Musical L'Artística Manisense (València)