L’avanç de la xilel·la posa en perill la producció d’ametla
Les zones infectades pel bacteri han augmentat un 11% i les pèrdues econòmiques freguen els quatre milions d’euros
La Xylella fastidiosa continua castigant la producció d’ametla, especialment a la província d’Alacant. Les zones infectades pel bacteri han augmentat un 11% i les pèrdues econòmiques ja s’aproximen a quatre milions d’euros. La producció d’ametla està en perill. Els últims mostratges sobre la xilel·la registren que la infecció afecta 82 municipis de la Comunitat, 77 a Alacant. “Es perdrà el 100% dels arbres de la collita de la majoria dels pobles afectats de la Marina Alta, la Marina Baixa, l’Alcoià i el Comtat”, lamenta el portaveu de la plataforma d’afectats per la xilel·la, Francisco Javier Molines.
S’ha perdut un terç de la producció valenciana i els magatzems han de comprar l'ametla d’altres parts d’Espanya. “Hem comprat entre dos i tres milions de quilos. Estem treballant gràcies al camp d’Albacete, que fa més collita”, apunta Hilario Molines, gerent del magatzem Molines Ripoll Almendras.
I si no n'hi havia prou amb la xilel·la, la forta sequera empitjora encara més la situació. “L’ametler està completament acabat. No havia conegut mai una sequera tan forta”, assegura l’agricultor José Tomás Mascaró.
Els llauradors demanen ajudes i que es revise el pla d’erradicació imposat per la Unió Europa. Per a combatre la plaga han talat més de 240.000 ametlers. Això suposa per als agricultors unes pèrdues anuals de vora quatre milions d’euros.
Més llegit
-
Vota per la Gaiata infantil millor il·luminada – Magdalena 2026
-
El temporal descarrega més de 120 litres en punts de la Safor i la Marina Alta
-
Interior confirma com un crim masclista l'incendi de Burgos en què han mort tres dones
-
Puente titla Compromís d’”esquerra desorientada” per la seua proposta dels trens de Rodalia en Falles
-
Trump acusa Espanya de no cooperar en la guerra contra l’Iran i torna a amenaçar de tallar el comerç
-
Project B aterra a Espanya amb el Roig Arena com a seu