València és la ciutat amb més de 500.000 habitants que més utilitza els contractes menors
Representen el 96,8% del total de contractacions, segons recull l'informe del Tribunal de Comptes.
Els contractes menors realitzats per l'Ajuntament de València el 2016 han representat el 96,8% del total de contractacions. Això suposa el percentatge més elevat en contractes d'aquest tipus entre els ajuntaments de més de 500.000 habitants: Barcelona, Madrid, Màlaga, Sevilla i Saragossa.
Així ho recull el Tribunal de Comptes en l'últim informe de fiscalització, en què recomana a les entitats locals que adeqüen la planificació i la programació dels seus contractes i que s'eviten els fraccionaments.
L'òrgan fiscalitzador s'ha centrat en l'anàlisi dels contractes menors (inferiors a 50.000 euros) que no requereixen la concurrència competitiva i redueixen els tràmits de fiscalització. L'informe recull que aquesta modalitat en els consistoris grans és elevada del total de contractacions i oscil·la entre el 77,82% de Saragossa i el 96,80% de València.
Detecta també que s'adjudiquen de manera separada actuacions "de caràcter necessari, reiterat i previsible" i que aquesta adjudicació recau, a vegades, en el mateix contractista. Assenyala que en la majoria dels casos la contractació separada és conseqüència d'una planificació defectuosa de les actuacions per a cobrir les necessitats públiques.
Per això recomana millorar la planificació i la programació de la gestió de la contractació per a evitar els fraccionaments i establir en la normativa interna dels ajuntaments l'obligatorietat de promoure la concurrència en l'adjudicació i sol·licitar ofertes almenys a tres empreses, excepte per raons d'immediatesa.
Més llegit
-
Estes són les recomanacions de la Generalitat i el govern pel temporal associat a la borrasca Francis
-
La Comunitat Valenciana afronta el primer temporal de l'any: més fred, neu i fenòmens costaners
-
Espanya, el Brasil, Xile, Colòmbia, Mèxic i l'Uruguai publiquen un comunicat conjunt contra l'atac dels EUA a Veneçuela
-
L'afició del València perd la paciència
-
El Llevant i el Villarreal celebren un dia de portes obertes
-
MINUT A MINUT | Nit i matinada de Reis amb molt de fred