Vaga del funcionariat d’Estrangeria per a reclamar més personal arran del col·lapse del servei
CCOO alerta que la situació empitjorarà amb l’entrada en vigor del nou reglament d’Estrangeria este dimarts: a Alacant hi ha retards de 84 dies
El personal funcionari de les oficines d’Estrangeria ha iniciat este dilluns una vaga parcial a tot Espanya per a denunciar la falta de personal i el col·lapse del servei. La convocatòria de Comissions Obreres (CCOO) ha inclòs aturades de dos hores, de 12:30 a 14:30 h, i concentracions de protesta en diferents seus.
El sindicat adverteix que la situació pot empitjorar a partir d’este dimarts amb l’entrada en vigor del nou reglament de la llei d'estrangeria, que suposarà un augment notable de tramitacions. El govern espanyol preveu regularitzar fins a 300.000 persones a l’any durant els pròxims tres exercicis.
84 dies de retard a Alacant
Segons CCOO, la província d’Alacant és una de les més afectades: només hi treballa la meitat del personal previst, amb retards de fins a 84 dies en la resolució d’expedients. Hi ha 62 treballadors per a gestionar quasi 68.000 expedients anuals, en una província on el 21% de la població és estrangera. Situacions similars es donen a Castelló i València.
Les oficines valencianes, amb 82 places buides
En tot el territori valencià hi ha 82 places vacants en oficines d’Estrangeria, un 32% del total, segons dades del sindicat. CCOO reclama la cobertura immediata de les vacants, millores laborals i una reforma del sistema per a evitar bloquejos.
Reforços insuficients
El govern espanyol ha anunciat la incorporació de 750 nous treballadors: 250 s'incorporaran de manera immediata durant 18 mesos en les oficines amb més sol·licituds, mentre que els 500 restants no arribaran fins a final del 2025. Per a CCOO, les mesures arriben “tard i són insuficients”.
Més llegit
-
Cau el sostre d'un altre habitatge a Vila-real, el segon en 24 hores
-
Assalt en el Museu del Louvre: tres encaputxats roben nou joies de la col·lecció de Napoleó i l'emperadriu Josefina
-
La Gossa Sorda esgota les 31.000 entrades dels concerts de la seua tornada
-
Es dispara el preu de la vivenda a la zona zero de la dana
-
La Guàrdia Civil remet a la jutgessa de la dana la telefonada en què l'Aemet va dir que la pluja anava cap a Conca el 29-O
-
Trump respon a les protestes contra ell amb un vídeo fet amb IA en què llança excrements als manifestants