La Unió preveu una caiguda del 35% de la producció d’ametla a les comarques del nord
El camp reclama a la Generalitat ajudes per a replantar els arbres i augmentar els volums mínims dels pous de sequera
La Unió Llauradora i Ramadera adverteix que a causa de la falta de precipitacions en l’últim any, la producció valenciana d’ametla baixarà un 35% a les comarques del nord. En la zona, el 85% dels terrenys són de secà i el reg artificial és inviable.
L'accés a l'aigua és clau i és el factor que permetrà a Alacant un augment del 18% en la producció enfront del descens a Castelló. “Encara que no haja plogut, poden agafar aigua i aportar-la als arbres, però ací no hi ha ni pous”, explica Rebeca Sales, portaveu de l’organització a Albocàsser.
Amb una oferta menor i una qualitat més gran, el preu hauria d'augmentar. El problema és que el marca la competència, els Estats Units, a costa de la productivitat valenciana. “Quasi tot són minifundismes, finques molt menudes. Les mateixes produccions a Espanya ens fan competència a esta zona”, lamenta Ismael Escrig, portaveu de Frutos Secos, a Albocàsser.
La Unió reclama a la Generalitat ajudes per a replantar els arbres i augmentar els volums mínims dels pous de sequera.
Més llegit
-
L'alumne amb la nota més alta en la PAU a la Comunitat vol estudiar medicina per a retre homenatge a son pare
-
L’amor no té edat: ‘El retrovisor’ explora les noves relacions sentimentals de les persones majors
-
El curs escolar 2026-27 començarà el 9 de setembre i finalitzarà el 18 de juny a la Comunitat Valenciana
-
El 95,23% dels estudiants valencians que es presentaren a la PAU superen la prova
-
Jorge Bellver dimitix després de confirmar-se'n la imputació en el cas Assut
-
L'alumnat valencià torna a classe amb normalitat després d'un mes de vaga docent
Més vist
Més escoltat
-
12.06.2026 | 90 minuts
-
12.06.2026 | Terra de bous
-
11.06.2026 | Les notícies del migdia
-
12.06.2026 | Alfredo Corell presenta ‘Inmunidad en forma’, un llibre per a entendre el sistema immunitari i les defenses del cos
-
11.06.2026 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part
-
11.06.2026 | La vesprada d'À Punt | Segona Part