Els treballadors de la recollida de fem de la Ribera Alta desconvoquen la vaga que començaren fa deu dies
Els representants sindicals han acordat un repunt del 17% en els salaris i tornaran a treballar des d'aquest dissabte
Un acord aquest divendres a última hora de la vesprada ha acabat amb la vaga de la recollida de fem de la Ribera Alta, en marxa des del 7 de febrer, segons han confirmat a À Punt fonts sindicals i també municipals. Els sindicats han aconseguit pactar un increment salarial del 17%, segons les fonts mencionades. La recollida afecta 23 municipis i es començarà a normalitzar des d'aquest mateix dissabte.
Els pobles més afectats per aquesta protesta han sigut els nou que tenen implantat el servei d'arreplega porta a porta, encara que els efectes de la vaga es percebran a Llombai, Alfarb, Sumacàrcer, Antella, Càrcer, Alcàntera de Xúquer, Manuel, Sant Joanet, la Barraca d'Aigües Vives, Catadau, Gavarda, Benimuslem, Castelló, Cotes, l'Énova, la Pobla Llarga, Rafelguaraf, Sellent, Senyera, Tous, Torís i Alginet, que són els que ofereixen aquest servei públic a través de la Mancomunitat de la Ribera Alta.
Els treballadors reivindicaven un increment salarial perquè, segons asseguren, estan cobrant "el mínim". "Els peons, 900 euros i els xòfers, 1.030 o 1.050 euros", explicaven a l'inici de la vaga indefinida, en referència a les nòmines.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil no descarta l'aparició de més cadàvers després dels cinc trobats en aigües de Sagunt, Cullera i Castelló de la Plana
-
La dana agrana les comarques del nord de València i de Castelló
-
València desallotja platges i tanca parcs i cementeris per l'alerta de pluja
-
Atenen una dona amb parada cardíaca després de rebre l'impacte d'un llamp a la Marina
-
L'Aemet eleva l'alerta per pluges a nivell roig a Terol i Lleida
-
Avisos per tempestes molt fortes dissabte