Set de cada deu autònoms veuen perjudicial la pujada del salari mínim
Consideren que podria fer mal al seu negoci i reduir la contractació de treballadors.
El 69,1% dels autònoms creuen que el seu negoci es veurà perjudicat si s'aprova una altra pujada del salari mínim interprofessional (SMI) el 2020. És la dada que es desprén del baròmetre ATA del treball autònom realitzat per la Federació Nacional d'Associacions de Treballadors Autònoms (ATA).
D'aquest total, un 22,3% afirma que els afectarà prou, quasi un 32% que el patiran “molt” i un 15% pensa que l'afectarà “un poc”. Per contra, quasi un 17,3% considera que no veurà cap canvi en el negoci.
En aquesta línia, quasi el 65% dels treballadors per compte propi enquestats no estan a favor d'augmentar el salari mínim enguany, davant del 19% que sí que es mostra a favor.
El president d'ATA, Lorenzo Amor, ha posat en relleu que, si es puja el salari mínim interprofessional a 1.200 euros, hi haurà un augment de l'economia submergida. I ha ressaltat que “no és el mateix pujar el salari mínim a Madrid o Navarra que a Lepe o Torremocha”.
Així, Amor ha demanat al govern espanyol que escolte l'empresari, que és el que paga les nòmines i el que pren la decisió de si segueix amb l'ocupació o no, i si la pot pagar o no. També ha assegurat que li agradaria que, cada vegada que es puge el salari mínim, l'administració pública adaptara també la pujada a les empreses que tenen contractades, ja que ara mateix no ho fa i “això és un problema”.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil vigila la recol·lecció del raïm de taula del Vinalopó per a evitar els robatoris
-
Alerta pel fort episodi de pluges: Emergències demana retirar cotxes de zones inundables i no travessar barrancs
-
L'Aemet activa avisos per pluges i tempestes de vesprada amb possibilitat de granís i vent fort
-
Condemnen Sanitat a pagar 100.000 a una jove d’Ibi que va acabar en coma per una greu reacció al·lèrgica
-
La Policia busca un home de 23 anys acusat de matar al padrastre al barri de Sant Isidre de València
-
Un veí de Rocafort, segrestat per un suposat grup terrorista a Burkina Faso